Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?
Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?
Tipsa!
Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?
Tipsa!
i början fick jag byta flea ggr nattetid samt dagti då det fanns hur mycket mjölk som helst, fick byta inlägg med jämna mellanrum men nu behöver jag knappt Bh dagtid. har inte använt inlägg på länge.. nu ammar jag nattetid endast, selma är 7mån o behöver inte ha på mig ngt längre..
Apotekets amningstopp, helt suverän! MÅste ha ngt som håller inläggen på plats då jag läcker som ett såll
Jag sover med bar överkropp och eftersom jag sympatiläcker rätt mycket från det bröst jag inte börjar amningen på (läcker 10-20 ml, på dagarna samlar jag upp det) så har jag en handduk på sänggaveln som jag har mot bröstet som jag inte ammar ifrån som får suga upp mjölken så att det inte blir alldeles blött...
Sover med apotekets amningstopp och inlägg.
Sov tidigare bar på handdukar, men jag blev mycket irriterad av det eftersom det var obehagligt och krångligt. Jag har iofs en handduk under mig nu också för säkerhets skull, men den blir ju inte så blöt.
har en tshirt i sängen. inte på mig utan över brösten, föratt undvika blött täcke
En vanlig BH utan bågar har jag på natten. Som bara är lätt att föra av bröstet jag ska amma på.
Ja det gjorde jag när jag ammade. Och med såna pads som samlar upp, läckte som ett såll haha. Var sååå skönt att ta av bh:n men det gjordes bara när jag duschade
Fick lära mig då mit första barn föddes att inte sova med amnings bh eller liknande för det är lätt att få stckning då. Innan jag fick veta det så sov jag ju såklart med bh och råkade ut för två stockningar och det var ju inte kul kan jag säga men så fort jag slutade sova med bh och hade handukar i stället så slapp jag stockning. Denna gång så läckar jag faktiskt inte så mycket så jag sover med linne och lägger dit ett par amningsinlägg i stället och det har unkat bra hitills.
Köp de stoppande silikoninläggen på stellaris.se så behöver ni inte läcka alls - man kan sova helt naken med bara dem på brösten. 259 kr och återanvändningsbara. Dem är helt suveräna!!!
www.stellaris.se/webshop/lilypadz-p-146.html
Apotekets top/BH för amning och vid bröstoperationer. Billig och funkar super för mig!
Jag använde apotekets BH länge, jag var tvungen att ha handduk i i början och sedan gick det bra med vanliga ilägg. Nu är sonen 7 månader och jag kan sova helt utan BH, så himla skönt! Jag ammar en gång/natt.
Använder apotekets amningsbh, sitter inte åt som en vanlig amningsbh. Måste använda amningsinlägg annars skulle hela sängen vara våt.
Nix, pyjamas och tar handduken till hjälp när jag ammar, sen slutar det läcka när sötnosen slutar suga.