• Yosa

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?

Tipsa!

• Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?
  • Wahlentina

Läcker som ett såll trots tre månaders amning. Hörde att man oftast inte gör det efter så lång tid, men det gör jag. Så måste ha bh och inlägg nattetid. Går igenom handdukar och inte skönt att sova på blött.

• Cazi

kör också med bh på natten. gjorde inte det till en början, men det blev ju mjölk överallt så jag började...

• Fille Fjonkan
    Wahlentina skrev 2007-04-25 11:14:55 följande:
    Läcker som ett såll trots tre månaders amning. Hörde att man oftast inte gör det efter så lång tid, men det gör jag. Så måste ha bh och inlägg nattetid. Går igenom handdukar och inte skönt att sova på blött.
    Jag läckte under hela mina amningsperioder (1 år var med barn 1 och 2). När jag ammar från ena bröstet läcker det andra massor även när barnet närmar sig året. Det var därför jag var så ambitiös och sydde egna frottéinlägg
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Suskiv

sover naken. Läker inte då jag från start nypt tag om bröstvårtan för att förhindra läkage.

• Fille Fjonkan
    Suskiv skrev 2007-04-25 13:35:44 följande:
    sover naken. Läker inte då jag från start nypt tag om bröstvårtan för att förhindra läkage.
    Jag testade det, men det hjälpte bara så länge jag fortsatte nypa...
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Maria70

Jag hade amningbh och inlägg, för det läckte så.

• 19Malin86

Hade bh med inlägg nattetid de fem första månaderna men nu har brösten anpassat sig så de läcker inte på natten då lilleman inte äter.

• Sussela

Japp jag sover i BH. Annars sprutar det mjölk överallt, mina tuttar är som fontäner!

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • AmandaPitkänen

när jag ammade så sov jag i en sån "nät-bh" från apoteket Dom är ju definitivt inte så läckra men dom är väldigt sköna att sova i.

Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?