Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?
Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?
Tipsa!
Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?
Tipsa!
bygelBH trycker på mjölkgångarna och kan ge mjölkstockning..
första 3 mån gjorde jag det men inte nu (hon e nu 6mån)
Jag ammade nattetid den första månaden, men jag hade ingenting på (förutom troser då), men så besvärades jag aldrig av läckage heller...
Jag sov på handdukar första månaderna. Sen läckte jag inte mera
I början hade jag den amningstoppen från apoteket.. men nu kör jag helt naturell med några frottelappar i sängen... läcker bara när jag ammar.. o då lägger jag bara en lapp över tutten o sen funkar de hur bra som helst.. tror på att lufta är bra... o mjölk sägs ju bara vara bra för huden
Med dottern sov jag utan, i t-shirt på handduk. Tyckte det kändes onaturligt med bh. Har dock börjat sova med amnings-bh med inlägg (utan bygel, men det gäller väl de flesta modeller) med lillen. Drar upp den bara efter amning, knäpper inte - viknedmodell. Var jag trött så gick jag inte upp och bytte tröjan och det kändes mindre nyttigt med blött kallt tyg. Kunde också blöta ner lillens pyjamas och hade inte lust att byta den oftare än nödvändigt.
Jag har 1gång sovit i BH och vaknade med mjölkstockning. Har aldrig mått så jäkla dåligt, så en liten varning för det.
jag sover med bar överkropp mycket mycket smidigare & skönare,
har inte lika mycket mjölk nu som jag hade förut så jag behöver inte ha inlägg överhuvudtaget.
ibörjan fick jag nästan byta 2gg på natten & 3ggr på dagen..
skönt & slippa nu
ja har haft bh hela tiden,de funkar hur bra som helst för mig