• Yosa

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?

Tipsa!

• Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?
  • Mjusch

Jag har ett tight linne på mig. Med elastan i. Håller behagen på plats.

• tvilling77

Sover i amningsbh med inlägg eftersom när jag ammar med vänstra bröst så droppar det högra...blir så jäkla kladdigt!

• Ingrid1989

nämen BH- aj..? jag hade det första tiden, men oj vad ont jag fick av byglarna...
    inhandlade en ordentlig sport-topp typ och la in amningsinlägg i, mycket skönare=)
    läckte gjorde jag, men det sögs ju upp av kuddarna, å ryggen å tuttarna får vila en stund...

• Hanna36
    FridaF skrev 2007-04-27 21:35:40 följande:
    nämen BH- aj..? jag hade det första tiden, men oj vad ont jag fick av byglarna...inhandlade en ordentlig sport-topp typ och la in amningsinlägg i, mycket skönare=) läckte gjorde jag, men det sögs ju upp av kuddarna, å ryggen å tuttarna får vila en stund...
    Jag har aldrig använt någon amningsbh med bygel!!
    De andra är jättesköna! men jag har sovit i någon mjukare, typ sportbh..
    Eg. ska man ju inte använda byglar alls under amningstiden!!
  • Ingrid1989

jag har så konstiga tuttar och vägrade använda amningsbehåarna som fanns i affärerna här, såg ut som kärring-bhar... he..
    dock då det slutade rinna till så förbaskat hittade jag en bra.. suck.
    Aldrig hört att man inte skall ha byglar..varför..?
    Jag köpte bara större bh-ar med avtagbara axelband på, så vek jag ner..kanon.

• TeeTee

Jag sover med amningsbehån från Apoteket.

• Rubia

Hade alltid bh på nätterna under tiden jag ammade, läckte som bara den annars.

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Hanna36
    FridaF skrev 2007-04-27 21:41:54 följande:
    jag har så konstiga tuttar och vägrade använda amningsbehåarna som fanns i affärerna här, såg ut som kärring-bhar... he.. dock då det slutade rinna till så förbaskat hittade jag en bra.. suck. Aldrig hört att man inte skall ha byglar..varför..?Jag köpte bara större bh-ar med avtagbara axelband på, så vek jag ner..kanon.
    Man ska helst inte ha byglar då det ökar risken för mjölkstockning!
  • Ingrid1989

ahaaa... tur att jag inte hade det då.. =) aldrig hört, man lär sig nå nytt varje dag :)

Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?