• Yosa

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?

Ni som ammar nattetid: sover ni i BH? eller bara i linne?

Tipsa!

• Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?
  • Alexanders Mammma

Har ingen bh på mej. Men det har jag å andra sidan aldrig när jag sover, även innan jag blev gravid så har jag inte haft bh på natten. Tycker dte skaver o sitter åt. Men visst det läcker så man får ha nån handduk eller nåt..

• rosakaninen

Sov med bh de första 4-5 månaderna.

• Mollie

Med Bh men utan ilägg (har det på dagen). Går upp och ammar på natten och stoppar då i ett ilägg eller Ikeas lilla handduk! De måste vara bra så många som använder den!

• Fille Fjonkan

Jag sov med bh och hemmasydda frottéamningsinlägg (eller en IKEA-tvättlapp om inläggen tagit slut ).

Jag sov med nattamnings-bh under hela graviditeterna också, klarar inte (täckets) beröring mot brösten då.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • juna

Köpte en trave IKEA-handdukar igår, men nu är de större- 30*30 cm. Inte lika bra nu- men ändå- en stor eloge till den designer som kom på att ta fram dessa små tvättlappar:)

• SaramedM

I början så hade jag det, minns inte hur länge
    Numer har jag inte det, men jag använder inte amningsbh på dagtid heller sedan nått år.

• Annelie1978

jag köpte en mjuk bh på apoteket som jag stoppar in amningskupor i, när jag ska amma är det bara att lyfta upp bhn på ena sidan, det funkar jätte bra tycker jag!

• sanndris

Läckte massor + att det bröstet jag inte ammade från läckte, eller rättare sagt ur det bröstet sprutade en projektil av mjölk hela tiden så jag var tvungen att ha BH, massa inlägg och Ikeas fantastiska tvättlappar..

• Modesty2000

Jag försöker att sova utan BH varannan natt för att vädra tuttarna men det blir ju ett kladd utan desslike...dessutom är jag så korkad på natten att jag inte kommer på att det läcker en massa förrän jag ligger där i en pöl och först då lyckas leta fram en bit frotté. I övrigt har jag på mig tröja eller linne som får ta den värsta smällen :D!

Svar på tråden Ni som ammar nattetid: sover ni i BH?