• Niinaaa

Bebisar i gymmet!!!

Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
    vet fler som gör det på mitt gym.

en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
    Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
    Skrikandes

• Svar på tråden Bebisar i gymmet!!!
  • Valkyriia

Novus: Hur länge o länge, det e ju upp till var o en. Jag kan ju bara utgå från mej själv och jag "tränar" inte mer än i en timme. Och under den timmen så brukar inte mina barn i allafall springa i väg och härja o sånt (Jag har en 1åring som går och en 6åring som kikar efter sin lillasyster) Jag har med lite grejer till dem, oftast så sitter de i soffan med lite prylar och minstingen har välling. Märker jag att de blir för rastlösa eller liknande så skyndar jag på och avslutar. men runt en timme för egen del.
    När det kommer till musik så har jag hörselskydd med till min minsting, min stora tös älskar hög musik och brukar fråga om det inte går att höja..
    När man har barn med sej (spädbarn/bebisar/småbarn/större barn) så brukar i allafall jag lägga träning till mitt på dagen innan alla slutar skolan/jobb då det inte är så mkt folk.

• Qia76

Jag har flera vänner som tar med sig sina små till gymmet i maxi-cosis, och jag tycker att det är toppen!...att man fortfarande kan träna och må bra, fast man är mamma.

• Maggan86

Valkyriia, vad roligt att läsa att du kan ha med dina barn, 2st med i dom åldrarna och att det funkar bra lixom!! KUL=)

• Hannah76

Kanske är jag negativ i detta ämne för att jag haft negativa upplevelser med barn på gym.. Jag har sett barn göra sig illa, sett barn springa runt o härja osv.. Jag vill inte bli störd när jag tränar, spelar ingen roll hur söt ungen är..

Som tur är så är det barnförbjudet på mitt gym (de har barnpassning)o tur är väl att det finns gym som tar emot barn för er som vill det.

• Novus

Jag ska ta reda på det där med försäkringarna. Jag nämligen ganska säker på att jag hört detta. Vi har iaf 16-årsgräns och barnpassning från 3 år samt blöjfritt!

• Mawriii

på friskis och svettis i karlskrona är det förbjudet för små barn att vistas, däremot har dem barnpassning ett par timmar varje kväll. det är fruktansvärt oansvarigt att ta med sig sitt barn in på gymet med tanke på vilka risker det finns för klämskador osv!

• Nathalie009

hahaha VA??!! hur F*N kan man ta me en bebis till GYMMET? hahaha det var det roligaste ja hört idag aldrig varit med om det o hade blivit skitirriterad om de va en bebis där ja gymmade.
    Hahah!

• skånetös05

Jag är själv småbarnsmamma och jobbar på gym. Hos oss är det 18-årsgräns, och inga barn är tillåtna i gymmet pga riskmomenten. Många av vikterna bärs omkring, exempelvis när de "stora" killarna tränar sk farmer's walk. Det är också stor risk att klämma sig eller få kablar på sig, speciellt om maskinen skulle gå sönder. Ingen försäkring i världen skulle gälla om något hände. Som instruktör har man dessutom ansvar för att få ut alla människor vid brand, vilket kan kompliceras av att det finns barn i gymmet.

Lyckligtvis har jag en förstående man som låter mig komma iväg och träna på kväller och helger.

• Knytets

Ni som nu är så positiva mot barn på gymmet. Det skulle vara ql att bara titta in på ett gym där alla föräldrar har med sina barn. DÅ kan jag sätta pengar på att någon av alla dessa barnstolar/babysittrars är ivägen. Eller ska föräldrarna turas om om ett "max barnstolar" som får finnas inne i gymmet? ska man måla ut rutor där alla barnstolar ska vara så att dom inte är ivägen för övriga medlemmar som betalat för att få gymma(fast inte har barn)
    Eller ska man helt enkelt upprätta föräldra-gym där alla får ta med sig barnen oavsett hur många som hamnar i gymmet?

Skulle vara ql att se reaktionen om jag staplade in med mina töser när dom var i bilbarnsto/babysitter ålder.
    Alla tycker jag är ivägen överallt annars, på gymmet skulle nog ännu fler tycka jag och mina döttrar är ivägen.

Så ni som är så positiva, ska det vara en max gräns för hur många barn som är tillåtna på gymmet för att alla bilbarnstolar/babysittrars är ivägen?
    Och vilken ålder gäller att man får ta med barnen? för ni som är ensamstående kan ju lika gärna vara ensamstående även om 1-2-3 år.... ska dom ändå vara välkomna in på gymmet?

Jag skulle nog kunna skratta endel av att se mina småttingar springa runt en tur inne i gymmet, men är långt ifrån säker på att alla andra skulle uppskatta det lika mycket. Dom är alltså 15 mån nu...

• Catch

Det är väl ingen fara att ta med sig bebisen om:

*Föräldern har koll på bebisen
    *Om de är mycket ljud, att bebisen har hörselkåpor
    *Om bebisen står i lagom avstånd från maskinen utan att det händer något.

Om nu bebisen blir ledsen osv så tar väl en smart förälder sitt ansvar.

Om dessa 3 saker "uppfylls" så finns det väl ingen anledning att säga emot, eller?

Svar på tråden Bebisar i gymmet!!!