Bebisar i gymmet!!!
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Maggan
Har du ingen förtåelse för att det finns förbud mot barn på gym?
Och vart ska gränsen gå för hur gamla barnen får vara? Får man ha barn där som skriker (alltså, ska andra acceptera att barn skriker eller ska barnet tas ut då?) På många ställen är det tom förbjudet att ha med ryggsäckar och jackor in
Räknar med att frågan kommer, så ja, jag har förtåelse för att föräldrar vill kunna ha med sina barn
Men hur kommer det sig att det verkar vara att vissa bara ser problem medan andra ser lösningar?
Inte på ett enda gym som jag varit på har jag sett en barnvagn, och har ett barn gråtit har mamman eller pappan tagit ut den i omklädningsrummet, värre än så är det inte.
Okej om man inte vill ha med sitt barn, då tar man inte med sitt barn, men det vaerkar vara dom som aldrig haft med sina barn som bara ser problemen.
Jag har inte barn, men ser ändå folk som har det, och är man på ett vuxet gym så behöver man knappast oroa sig för att det flyger hantlar eller att föräldrarna ens har ställt sitt barn vid hantlarna.
Självklart tycker jag att man ska få lov att ta med sina barn/bebisar till gymmet. Vissa är ju utrustade med "babyhörnor" och det e bra.. Men som för mej som bor i en liten håla med litet gym, och som INTE har möjligheten att lämna bort mina barn för att kunna gå och träna (närmsta person som skulle kunnat ta dem bor 6!mil bort) så tycker jag det e helvrickat att inte få lov att ta med sina barn. Även om man tränar så håller man ju koll hela tiden. E ju inte så man låter dem springa vind för våg direkt.. (även om det säkerligen finns de personen som låter dem göra så)
Men vart drar ni gränsen? Det är ju inte speciellt länge (i ålder) som barn sitter still.. Är det ok med barn som springer runt på gymmet också?
Det jag tänkte på med SMÅ bebisar är att musiken måste sänkas så mkt så den knappt hörs inne i gymet. Visst jag skulle inte heller vilja ha hög musik om, min bebis var inne i gymet.
MEN det stör andra som vill träna & när ma tränar vill dom flesta även jag ha ganska hög musik vilket då hindras av dessa bebisar på gymet.
DET ÄR STÖRANDE!
Sen alla äldre barn kring 3-6 år som klänger omkring på alla maskiner som om det vore en klätterställning & mamman eller pappan tycker att barnet är SÅÅÅ gulligt.
Novus, klart jag har förståelse för det. Men det är oxå skillnad på barn som springer runt och bebisar som ligger stilla i sin babysitter.
jag tycker att man kan ta med sin bebis, om det är en sådan bebis som är nöjd med att sitta i sin babysitter och titta på sin mamma. som jag skrev innan hade min dotter haft kolik el likande så hade jag självklart inte tagit med henne. Klart jag vill ta hänsyn till de som tränar där. och absolut inte störa på något vis. jag skulle aldrig be dom sänka volym el som ni tog ex innan sätta barnvagnen mitt framför dörren. jag är ju där för att träna jag med. Jag håller med er till 100% att man ska ta hänsyn till varann, det är ett gym och folk går dit för att träna. Jag håller inte med er med att man ska skaffa barnvakt för att man ska gå och träna när man kan ta med sig lillstumpan, som inte stör på några sätt. Och som jag återigen skrev innan, man behöver inte gå på gymmet när det är som mest folk. oftast då när folk slutat jobbet. mitt på dagen är det nästan tomt. och då passar det oss mammlediga utmärkt att gå dit med bebisen och träna en stund.
Valkyriia
Men hur länge ska man då få ha med sig barnet inne på gymmet? Och ja, man kan skada sig på maskiner som fingrar sätts på fel ställen osv. Iaf min dotter har en förmåga att vilja röra på allt. Och hur bra fokus får man på träningen om man ska passa en 2-åring på samma gång?
Maggan86
Men vart ska då gränsen gå? Det känns ju konstigt också att inte kunna ha en gräns utan att man ska basera det på hur barnet är? Nu menar jag inte hur föräldrarna tänker när de bestämmer om de vill ha med barnet eller inte, utan personalen som även måste se till andras behov och de som inte vill ha barn där. Ska personalen då godkänna barnet innan för att se om det är ett "sånt" barn som tittar på mamma och är tyst?
Mycket frågor, men då jag skulle blivit en av dessa personer som fått ha koll på barn som kommer in på gymmet så är det intressant att höra
Barn har inte på gymmet att göra p.g.a riskerna med hög volym, kläm och skaderisken på div maskiner, vikter, stänger, kablarna. Antingen väljer man ett gym med barnpassning, låter någon man känner ta hand om barnen eller stannar hemma!