• Niinaaa

Bebisar i gymmet!!!

Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
    vet fler som gör det på mitt gym.

en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
    Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
    Skrikandes

• Svar på tråden Bebisar i gymmet!!!
  • mammutten81

Att folk tar med barnet stör inte mig, finns ju ensamstående eller folk som inte skulle få tid att träna annars.
    Men man kan inte komma och kräva att ma ska sänka musiken m.m, det är ett gym för vuxna.
    Finns ju fina hörselkåpor att köpa till lillen/lillan.

• mammutten81

Men fara, om man passar sitt barn så är det inte värre än att ha med barnet på café!

• mammutten81

Maggan86, tycker du har en väldigt sund syn på det här, imponerad.

• Maggan86

mammutten81, Tack=) det tycker jag med! haha..

• Xantippa85
    Maggan86 skrev 2007-05-03 11:09:55 följande:
    Rokka Jill..men snälla, det finns väl farligare ställen att vistas på med sitt barn än på gymmet. det flesta olyckor händer i själva hemmet. Lägg ner det där snacket. då är det farligare att vistas på stan med sin unge där det kör massas bilar osv... vad försöker du med?? att jag ska ändra min åsikt?    
    Jag håller också med maggan86 här, självklart ska man kunna ta med sig sitt barn på gymet, så länge man håller ansvar för henne/honom så att de inte stör eller gör sig illa!
  • mammutten81

På friskis gym brukar man se bebisar ligga i bilbarnstolen brevid mamman eller pappan, aldrig har det varit ngt problem.

• Spegel

I större städer där det existerar barnpassning och speciella utrymmen för mammor och barn är det en sak. Men som här i vår lilla kommun därdet finns två gym som har öppet under skumma tider är det nog enda sättet för den som är mammaledig att träna...

Tycker gym med barnpassning känns som en lyx en annan en aldrig komer se röken av....Får mamman i fråga betala barnpassningen då eller?*nyfiken* Sedan så är det faktiskt försäkringsbedrägeri att vara föräldraledig och lämna bort sitt barn. Tänk på det när ni gymmar..

• JennieL

en BEBIS på gymmet gör väl inget??
    De ligger antagligen å sover i babyskyddet/liften eller tuggar på nån leksak...

Men börjar de fara överallt så börjar det bli farligt för dem ju.

• Maggan86

Det tragiska är att det är själva Mammorna som klagar på vart man kan ta med sitt barn eller inte. För det är inte dom som inte har några egna barn som klagar. Ofta tycker dom det är roligt när man kommer med sin unge..

Det är ju prefekt att kunna gå och träna med sitt barn under mammaledigheten. Då man ofta kanske har några extra kilon efter förlossingen. När mamma ledigheten är slut blir det inte mkt tid över till att tex gå på gymet.

• Hannah76

Det är inte försäkringsbedrägeri att låta sitt barn vara med mormor (eller nån annan).

Jag skullealdrig ta med mitt barn till gymmet, för hennes skull. Hög musik (visst det finns kåpor, men hur kul är det att ha på sig i 2 timmar?), folk som springer omkring (o ett barn i babysitter är i ett utsatt läge), saker som kan ramla osv.

När jag tränar skulle jag inte kunna ha fokus 100% på mitt barn.

Svar på tråden Bebisar i gymmet!!!