Bebisar i gymmet!!!
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Däremot är det fullkomligt olämpligt att ha ett barn som kan gå och krypa med sig när man går till gym. Har inte föräldern koll så kan det hända olyckor!
Och till sist ja, är det en åldersgräns så är det. Bara att acceptera helt enkelt. Man har satt en åldersgräns av en god anledning.
Om det inte finns åldersgräns, ja. Vem har anledning att ens bry sig om det sköts smidigt och ingen störs?
Hmm...inga bebisar på SATS här i stan Förutom på mamma-barnpassen då... Det finns ju barnpass där man kan lämna barnen.
Kan tycka det e OK om dem kanske tar med sig babyskyddet in och ställer bredvid löpbandet eller så, såvida bebisen är lugn och så.
Men att sänka musiken? Musiken är ju halva motivationen! Jag kommer utnyttja barnpasset till fullo!
Jag har alltid hft med mig barnen till gymmet från maxi cosi ålder och aldrig har bilbarnstolen varit ivägen för någon annan eller att det finns risk att någon tappar vikt ner på dem. PÅ mitt gym är det över 2000 som tränar och så ofta är det inte bebisar i gymmet att det skulle behövas ett maxantal för hur många stolar det får vara där sammtidigt. PÅ 4 år har jag faktiskt bara sett 2 förutom mig med babys i gymmet. Självklart ska mobila barn inte röra sig i gymmet utan vara i barnrum. Nu är mina tjejer 3 och 4,5 och kommer ytterst sällan ut i gymmet utan ställer sig i dörren och ropar tills jag eller deras pappa kommer. Om någon tycker det är störande bryr jag mig inte om. Att disskutera bebisar och mobila barn i gym är för mig två olika frågeställningar.
Jag anser att bebisar/barn inte har nåt att göra på ett gym.
Lyckligtvis har jag aldrig sett barn/bebis när jag gymmat...
Däremot om det är barnpassning på själva gymmet så är det självklart okej.
Har aldrig varit med om att man tar med sig bebisen in på gymmet. Tränar på Sats i Göteborg och barnpassningen funkar hur bra som helst. Men alla gym har kanske inte möjlighet att ha b-passning. Men då ska man kanske inte tillåta att ta med sig bebis/barn in till träningen. Hur kan man koncentrera sig på träningen?? Konstigt tycker jag...
på mindre gym finns det inte barnpassning. Där har dom med sej både bebisar & äldre barn som leker med maskinerna
Vadå ska man inte ens få ha det barnfritt på gym? Om jag ska gå och träna vill jag inte ha massa snoriga ungar som skriker och springer omkring. Visst om en har med sig sin unge men sen kanske 10 mammor kommer med sina ungar hur blir det då?
Kan ni inte hitta nån barnvakt får ni väl komma på nåt annat sätt att träna på som inte stör andra!
Nej för i helskotta, inga bebisar eller barn på gymmet!
Det var halva anledningen till att jag gick dit att få vara ifred och slippa barnskrik i 1.5 timme och jag skulle omedelbart dumpa ett gym som tillät barn bland styrkeredskapen, det är varken säkert eller smart.
Det får gärna finnas mammabarntimmar och gymnastikpass för barnen i
stora hallarna nedanför men låt gymmet vara!