Bebisar i gymmet!!!
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
men FÅR man verkligen ha småbarn på ett gym.. på gymen jag tränat på får masn ju itne ens vara barfota på.. ska då ett litet barn vara där? Lär ju vara stro risk att de skadar sig..
Jag tror faktiskt inte det,
Fattar inte varför man ska ta med sig barnet till gymmet. Vadå avslappnad träning och fokuserad på den...?
på ett gym i stan har de barnpassning, jättebra med bollhav o grejer för de som har ungar o ska träna
men bor man på en liten ort eller liknande så kan man inte alltid skyffla iväg barnen till någon som passar i tid och otid för att man ska träna.
Och bara för att man har barn så ska inte det vara ett hinder för att få lov att få träna. Jag tex - skulle omöjligt kunna gå och träna om det inte vore för att jag fick lov att ta med mej barnen. Och då menar jag verkligen omöjligt. Jag vill kunna få ut mer än att bara gå byn runt. Jag har varken körkort eller någon som kan passa mina barn. Jo kanske en gång var fjärde månad eller så.
Valkyriia:
Ja det är väl ditt problem och inte andras. Köp en träningsvideo eller nåt istället då.
Man kan ju vända på det oxå. Alla de som inte trivs med att det kan förekomma barn/bebisar i gymmet.. Varför köper inte de en träningsvideo eller nått i stället ?
För min del så tränar jag med barn på gymmet och det går hur bra som helst och det är ingen som stör sej på det för fem öre där jag går. Men så är det liten ort och litet gym med lite folk på dagarna.
Finns gym som har barnpassning, klart lämpligare att använda ett sådant i så fall!
jaha, så nu är mina ungar snoriga oxå.. Konstigt sist jag kollade så var de inte ens i närheten av en förkylning.
Och ja, som jag skrivit i tråden tidigare, ingen störs av att mina barn är där. Då de inte är i vägen för någon. De sitter i en soffa med sina leksaker, minstingen har hörselskydd. Och ja, jag har frågat om de störs av det. Och det är ingen som har klagat. Jag är inte den enda som tar med mej barn dit. Även om de sällan är där när jag är där. Som jag skrev tidigare så är det en LITEN ort med LITET gym med LITE folk om dagarna.
Men precis som man säger att personer med barn ska skaffa en träningsvideo, lika illa är det åt andra hållet. För vem har igentligen den rätten att säga att bara för att en valt att skaffa barn ska behöva lida för att gymmet inte har någon barnpassning? Eller för att de är ensamstående utan möjlighet till barnvakt. Ska de behöva sätta sej på en buss (och störa folk där oxå som inte gillar att barn inte kan sitta still i 45minuter och grinar och skriker) för att åka till närmsta gym med barnpassning, träna en timme och sen sitta och behöva utstå samma sak tillbaka i gen?? Vad tänker då de irriterande människorna på bussen? Har då inte barnfamiljer på bussen att göra heller för att de STÖR en eller två personer som då kunde valt att cykla istället vilket är betydligt lättare när man är EN person utan barn än EN person med kanske TRE barn !
Jaha där ser man vad folk tycker...blir lite förvånad faktiskt. Jag hade själv tänk börja träna på gym och enda möjligheten är att jag har min bebis med mig. Men, men det tål och tänkas på när folk är så himla anti.