• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • hagrid

Lovisas mamma skrev 2007-06-28 16:48:34 följande:

Jag ska testa med peppermint nu tänkte jag. Är det någon som har beställt vagn där i från och hur nöjda har ni varit, och hur lång tid tog det att få hem vagnen?
    Jag beställde från Peppermint via en kompis. Det gick smidigt, leverans efter 2-3 dagar om jag minns rätt. FedEx slog till och med upp hans mobilnummer och leverade till företaget istf hem. (Man måste uppge hemnummer vid beställningen och de [Peppermint] skickar endast till hemadressen; p.g.a. risk för kortbedrägerier).

Vill minnas att någon hade betalningsproblem (kortbetalning fungerade inte) med Peppermint och även att ngn hade problem med att deras färger var slut/restade, samt att någon saknade kvitto.

Jag fick allt rätt och de svarade snabbt på frågor innan beställningen via mejl.
  • annauno

tack för massa svar på min fråga om det dubbla regnskyddet! när jag köpte SPn så fick jag köpa till regnskydd och upptäckte först senare att det var e3ans regnskydd jag köpt. får fösöka få det bytt!

• fenurila K o L t

Någon som har dessa sidoväskorna skulle ni vilja ta måtten på dem???? Skall sy egna då dem är för dyra att köpa i Sverige och känns onödigt att best. ifrån England

v.34 bara 6 veckor kvar
  • Ulrika22
    Nu blir jag galen! jag beställde en P&T i förgår och fick ett medelande att den var slut på lagret och dom skulle inte få in den fören i slutet på juli från Pramworld så jag avbeställde vagnen..=( sen skulle jag beställa från oxford pram center men dom skulle ta £50 för att fixa vagnen till Sverige. jag ska testa med peppermint nu tänkte jag. Är det någon som har beställt vagn där i från och hur nöjda har ni varit, och hur lång tid tog det att få hem vagnen?
    Jag beställde från peppermint och jag är super nöjd, när jag beställde vagnen så var den färgen jag valt slut för tillfälligt, den skulle komma  efter 10 dagarmen det kom in efter 4 dagar och vagnen skickades, tyvärr hade jag strul med fedex här i sverige men vagnen kom fram hel och fin med alla tillbehör och vi är super nöjda både med köpet och bemötandet på peppermint.
  • Ulrika22

frakten skulle ha tagit 4 dagar från vagnen skickats från england hem till mig med eftersson vagnen blev bort slussad genom sverige tog det 24 dagar istället, men det var BARA fedex fel och inte peppermints.

Nu blir jag galen! jag beställde en P&T i förgår och fick ett medelande att den var slut på lagret och dom skulle inte få in den fören i slutet på juli från Pramworld så jag avbeställde vagnen..=( sen skulle jag beställa från oxford pram center men dom skulle ta £50 för att fixa vagnen till Sverige. jag ska testa med peppermint nu tänkte jag. Är det någon som har beställt vagn där i från och hur nöjda har ni varit, och hur lång tid tog det att få hem vagnen?
  • Lovisas mamma

ja, jag ska nog beställa från peppermint dom låter ju helt ok! tack för svaren!!

• cirkuspuman
    fenurila skrev 2007-06-28 18:18:14 följande:
    Någon som har dessa sidoväskorna skulle ni vilja ta måtten på dem???? Skall sy egna då dem är för dyra att köpa i Sverige och känns onödigt att best. ifrån England
    Jag har väskorna (P&T antar jag att du menar)
    Vilka mått vill du ha ??
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • fenurila K o L t

Breddxhöjd, och lockets stl. , bottenplattan

cirkuspuman skrev 2007-06-28 20:05:28 följande:
    Jag har väskorna (P&T antar jag att du menar) Vilka mått vill du ha ??
    v.34 bara 6 veckor kvar
  • cirkuspuman

De är lite kluriga att mäta men jag gör ett försök så vet du på ett ungefär

Höjd 30cm Bredd c:a 26-27 cm Djup 13 cm
    (botten blir ju då 26x13 cm)
    Locket vet jag inte riktigt hur jag ska mäta men är c:a 40 cm brett och 28 cm långt ...

Hoppas att det hjälper dig lite iaf

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • fenurila K o L t

Tusen tack underlättar lite

cirkuspuman skrev 2007-06-28 20:40:14 följande:
    De är lite kluriga att mäta men jag gör ett försök så vet du på ett ungefär Höjd 30cm Bredd c:a 26-27 cm Djup 13 cm (botten blir ju då 26x13 cm)Locket vet jag inte riktigt hur jag ska mäta men är c:a 40 cm brett och 28 cm långt ...Hoppas att det hjälper dig lite iaf
    v.34 bara 6 veckor kvar
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6