• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • Liizza

Är inte det typ när kortet är utfärdat? *kliar mig i huvudet*
    Lovisas mamma skrev 2007-06-29 07:41:11 följande:

god morgon! är det någon som vet vad issue nr betyder? jag försöker beställa från peppermint men det är något som jag skriver fel på för beställningen går inte igenon..
  • hagrid

Lovisas mamma skrev 2007-06-29 07:41:11 följande:

god morgon! är det någon som vet vad issue nr betyder? jag försöker beställa från peppermint men det är något som jag skriver fel på för beställningen går inte igenon..
    Enklast är nog att skicka mejl till Peppermint, ev. med skärmdump, så hjälper Sadie dig.
  • solstraalen

Tror ni man kan hitta en e3 syskonsits beg?

T.o.m. de på affärn sa att man e3 passade på sporten.

Skulle nog vilja ha en e3 syskonsits istället för vår syskonsits till sporten. Lutningen på rumpdelen på vår sits e ju värsta nedförsbacken och e3 verkar inte alls vara så.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och Josef 14/6-07
  • nettie72

Var ligger Mammashop, den har jag missat?!!

Väntar otåligt på min vagn som jag beställde från Pramworld i lördags kväll....

• Asereht
    nettie72 skrev 2007-06-29 09:15:44 följande:
    Var ligger Mammashop, den har jag missat?!!Väntar otåligt på min vagn som jag beställde från Pramworld i lördags kväll....
    http://www.mammashop.se/default.asp?status=noaccess
    solstraalen skrev 2007-06-29 09:05:43 följande:
    Tror ni man kan hitta en e3 syskonsits beg? T.o.m. de på affärn sa att man e3 passade på sporten. Skulle nog vilja ha en e3 syskonsits istället för vår syskonsits till sporten. Lutningen på rumpdelen på vår sits e ju värsta nedförsbacken och e3 verkar inte alls vara så.
    Bästa sättet att få reda på det är att annonsera. Annars finns det väl fortfarande i butik. Förresten så tipsades det ju om http://www.babytider.se/nav1283?type=sc som har fraktfritt tom 5 juli. De har P&T + tillbehör. Både E3 och SP.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • mellebus

solstraalen:
    Jag såg att babyland har rea på bla. p&T syskonsits, den kostar nu ca 695:- mot för ord. 995:- www.babyland.se

• daniela1

hej igen! försöker med min fråga igen!:) ....är  det någon som har sp vagnen som har haft eller hört andra som haft  problem med pinnen till hjulet? för nu är det andra gången för mig som pinnen inte hakar i vagnen(hjulet sitter alltså löst)! jag har mejlat peppermint men inte fått svar på ex antal dagar, gick jäkligt snabbt vid frågor om beställning och beställning(några timmar), nu vid dom här 2 "reklamationerna" har det tagit närmare veckor:( men som sagt, nån som hört ngt tidigae om detta? eller är det bara jag som har oturen?!

• Asereht
    daniela1 skrev 2007-06-29 12:39:28 följande:
    hej igen! försöker med min fråga igen!:) ....är  det någon som har sp vagnen som har haft eller hört andra som haft  problem med pinnen till hjulet? för nu är det andra gången för mig som pinnen inte hakar i vagnen(hjulet sitter alltså löst)! jag har mejlat peppermint men inte fått svar på ex antal dagar, gick jäkligt snabbt vid frågor om beställning och beställning(några timmar), nu vid dom här 2 "reklamationerna" har det tagit närmare veckor:( men som sagt, nån som hört ngt tidigae om detta? eller är det bara jag som har oturen?!
    Har inte SP men antar att det är samma fästanordning på hjulen eller ? Har inte haft problem med det iaf. Har inte hört om någon annan heller med sådana problem.

Jag är heller inte hlt 100% på att jag förstår. Pinnen på min vagn sitter ju på chassit inte hjulet eller menar du sprinten på hjulet? Nä, jag erkänner att jag känner mig helt förvirrad istället. Enklast så. Har inte blivit mkt sömn inatt då minstingen är magsjuk och av någon anledning inte alls på humör för att sova vilket annars skulle underlätta en hel del för mig idag/kväll då jag är solo.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • daniela1
    Asereht skrev 2007-06-29 12:43:02 följande:
    Har inte SP men antar att det är samma fästanordning på hjulen eller ? Har inte haft problem med det iaf. Har inte hört om någon annan heller med sådana problem.Jag är heller inte hlt 100% på att jag förstår. Pinnen på min vagn sitter ju på chassit inte hjulet eller menar du sprinten på hjulet? Nä, jag erkänner att jag känner mig helt förvirrad istället. Enklast så. Har inte blivit mkt sömn inatt då minstingen är magsjuk och av någon anledning inte alls på humör för att sova vilket annars skulle underlätta en hel del för mig idag/kväll då jag är solo.
    tack för ditt svar Skrattande
     aj då,hoppas minstingen mår bättre snart!
    det äär inte samma fästanordning på e3 och sp, på e3an är det väl en sån där "klassisk" pigg på sidan man trycker in för att få loss hjulet? på sp är det en hel pinne man "trär" igenom hjulet och sedan in i röret (på chassit)med allt,och på den pinnen,på den delen som hamnar längst in i "röret" så finns 2piggar längst in som ska fästa alltihopa, det är dom som krånglat för mig, dom fäster inte i vagnen...hm hoppas nått är förståligt hehe.
    tycker det är så dåligt att dom tar sån tid på sig att svara vid (mina)reklamationer!det går ju inte att använda vagnen när den är så här

jag ska försöka lägga ut en bild här men vet ju inte hur man gör ju!:)så får se omdet blir ngt!
    pinnarna
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6