• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • cirkuspuman
    fenurila skrev 2007-06-28 21:43:10 följande:
    Tusen tack underlättar lite
    Inga problem
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • norskan78
    Lovisas mamma skrev 2007-06-28 16:48:34 följande:
    Nu blir jag galen! jag beställde en P&T i förgår och fick ett medelande att den var slut på lagret och dom skulle inte få in den fören i slutet på juli från Pramworld så jag avbeställde vagnen..=( sen skulle jag beställa från oxford pram center men dom skulle ta £50 för att fixa vagnen till Sverige. jag ska testa med peppermint nu tänkte jag. Är det någon som har beställt vagn där i från och hur nöjda har ni varit, och hur lång tid tog det att få hem vagnen?
    Jag beställde från Peppermint,men betalningen gick aldrig igenom. Och när dem kunde dra pengar från mitt konto så hade dem såldt min svarta vagn,så jag var tvungen att vänta.

Så efter massa väntande mm,så fick jag ta på en begagnad,och valde bort SP till E3 pga vikbara handtaget

Men jag e sååååå nöjd med min vagn Speciellt idag när jag var tvungen att åka in till stan i regnet..men barnen satt nu i sin koja o bara tittade påmig somblev genomblöt
    (¯`°?.¸ ღ♥ Kevin & Silje ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3e på g

Hej allihop. Ni som är ute efter uvskydd så kan jag tipsa om att babytider har fraktfritt i sommar och är man på genomresa i Jönköping så har de 10-50% rabatt på ptgrejer och annat under sommaren. nu lär ju jag få kila dit och kolla på ett enkelt uvnät så att jag kan göra det mygg och getingsäkert.

www.babytider.se/nav1804&product=17363

• Kryckan

Lovisas mamma skrev 2007-06-28 16:48:34 följande:

Nu blir jag galen! jag beställde en P&T i förgår och fick ett medelande att den var slut på lagret och dom skulle inte få in den fören i slutet på juli från Pramworld så jag avbeställde vagnen..=( sen skulle jag beställa från oxford pram center men dom skulle ta £50 för att fixa vagnen till Sverige. jag ska testa med peppermint nu tänkte jag. Är det någon som har beställt vagn där i från och hur nöjda har ni varit, och hur lång tid tog det att få hem vagnen?
    Jag beställde från Peppermint och hade inga problem med orderläggning eller betalning. Betalade via e-kort (Swedbank).
    Vagnen kom efter en vecka direkt till dörren och då var det dessutom en helgdag (på en vardag) i England under den veckan.
    Har fått superbra bemötande från Sadie på deras kundsupport då jag haft lite frågor.

Jag trodde först att jag inte fått kvitto, men det satt fastklistrat i ett kuvert med rejält med tejp på utsidan av kartongen. Kanske inte det mest logiska stället att lägga kvittot, men de ville väl inte öppna lådan igen eller nåt.
    Vet inte om andra saknat kvitto men jag skrev om det tidigare så det kan vara mig ni minns. Men jag har alltså fått kvitto!
  • 3e på g

Oj, såg att det bara gällde till 5e juli... Får nog kila dit snarast...

• 3e på g

Vi beställde från peppermint och är supernöjda.

• Asereht
    3e på g skrev 2007-06-28 21:55:37 följande:
    Hej allihop. Ni som är ute efter uvskydd så kan jag tipsa om att babytider har fraktfritt i sommar och är man på genomresa i Jönköping så har de 10-50% rabatt på ptgrejer och annat under sommaren. nu lär ju jag få kila dit och kolla på ett enkelt uvnät så att jag kan göra det mygg och getingsäkert. www.babytider.se/nav1804&product=1736...
    Fraktfritt lät ju bra så jag försökte beställa men det blir bara felmeddelande.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Johi 77

3e på g skrev 2007-06-28 21:55:37 följande:

Hej allihop. Ni som är ute efter uvskydd så kan jag tipsa om att babytider har fraktfritt i sommar och är man på genomresa i Jönköping så har de 10-50% rabatt på ptgrejer och annat under sommaren. nu lär ju jag få kila dit och kolla på ett enkelt uvnät så att jag kan göra det mygg och getingsäkert. www.babytider.se/nav1804&product=1736...
    Tack för tipset! Ska skicka min mamma dit för att kolla om de rear tillbehör.
  • Nanna80

Hej!
    Har bestämt mig för en P&T, men vet inte än om det blir en begagnad eller om det blir en ny. I min barnvagnsbutik kan de ingenting om vagnen & de visste inte ens vilka ändringar som var gjorda på den nya... Så jag passar på att fråga er här inne: De har inte fått in sporten än, & visste inte när de skulle få den heller.  Jag vill köpa NU, & kan tänka mig att köpa e3:an, men behöver syskonsitsen i september & skulle vilja ha den nya där man kan fälla även den sitsen något - funkar det att köpa syskonsisten till Sporten att sätta på e3:an???? Köper jag e:3an skulle jag få 1000 kr rabatt nämligen...

Har alla ni andra sporten eller får e3:an hänga kvar? Skulle vilja ha en sprillans ny vagn men med alla tillbehören blir det ju så dyrt & jag tror egentligen inte att vi kommer använda vagnen så himla mkt så en e3:a skulle nog duga....

I övrigt gäller det bara att övertala sambon att köpa vagnen innan vi fått de andra 2 sålda... Fast å andra sidan, inte frågar han mig om han får köpa en ny cross/bil etc innan han byter eller sålt iväg någon annan så det är väl bara att köpa antar jag

/Sandra

• 3e på g

Asereht, maila dem så ordnar de nog det. De är supergulliga. Annars tror jag du hittar ett mobilnummer under kontakt så du kan ringa dem imorgon. förvånar mig inte om du får en liten present för att du fått strul (det vet jag ju inte men de brukar vara lite åt det hållet )

johi, Ja jag måste ju peta in ett besök där på lördag

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6