• Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

Vi har en dräktig kisse här hemma och jag är lite sådär nyfiken på kattförlossningar. Så istället för att efterlysa människoförlossningar så undrar jag om det är någon vänlig själv som skulle vilja dela med sig utav sina erfarenheter till mig.

Detta är första gången som vi får kattungar här hemma så jag ska prata med en veterinär innan det blir dags så att man vet exakt vad som kan hända och ska hända, men innan dess så skulle det vara intressant att sluka andras erfarenheter.

Om någon vänlig själ vill.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 15:43:55:
    Jag tänkte slänga in någrabra länkar här i trådstarten som jag har fått.

www.makemydays.se/

Sök på Very Special Birth.
    Bilder och förklaring till hela förloppet.

www.katter.nu

www.agria.se

www.katter.nu/mate/foda.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 16:44:14:
    Inget har hänt än, men Svea är på dag 61 så här förväntas det hända i slutet av veckan eller nästa vecka. Vi har hunnit förbereda oss ganska bra och det är många som vill ha en unge sen. Får vi se bara hur många det blir.

En länk som jag fått med uppfödning på Ragdoll och Norsk skogskatt, tyckte att det var en bra sida.

www.myfriend.se

Nu håller vi tummarna här hemma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 19:25:50:
    Dag 64 och jag tror att vår Svea är igång. Emellanåt så ligger hon ner och stirrar ut i tomma luften samtidigt som hon spinner vilket hon normalt aldrig brukar göra om man inte gosar med henne. Hon verkar också ganska så koncentrerad och tittar inte på en om man ropar på henne. Man kan även se på hennes mage att det ser ut som att hon kanske har värkar eller att det är kissebebisarna som rör sig, men jag känner inget om jag lägger handen på och det brukar jag göra om det är ungarna där inne som rör sig.

Nu funderar jag ju på vilka olika sätt man märker på sin hona att hon är igång. Är det jag som är paranoid eller tror jag verkligen rätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-28 21:03:55:
    Nu har vi slängt ut en annons på Asta Pasta...

www.blocket.se/vi/12125527.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 17:51:23:
    29/5 föddes våra 4 kissebebisar som vi har väntat på så länge och det gick jättebra. Svea är en duktig kattmamma som bevakar med hökögon om någon tar upp en liten för att gosa lite.

• Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses
  • Clis

Grattis betty!!!
    Hela 5 stycken?? Inte dåligt det!!
    Min lilo hade inget emot att jag satt där och kikade. Vick även ta upp dom för att kola kön. Men de väntade jag med nåhgra timmar iaf
    Du vet väl att vi vill se en massa bilder sen!!!

• bettyboop1

japp,bilder kommer senare under kvällen,beror på när sambon kommer,är inte så klever på det:) 5 är det många? två är i alla fall randiga,en är helt svart med vit nos:),en är lite gråare o den 5??? minns jag inte måste kolla igen:)

• Clis

Haha! Ja, jämfört med Lilos kull på 2 bebisar är det rätt många iaf! Är det hennes första kull? Ooh vad spännande med foton!!

• bettyboop1

nej,hon har fått en ggr tidigare,men det var länge sedan o då fick hon tre...jag har nyss suttit hos henne o gett henne mat så hon skulle slippa gå ner till köket....dom är så söta...

• Clis

De gjorde jag också till Lilo, serverade mat på "sängen".
    Ha du lagt upp bilder nu??

• Lusthan

Oh men va kul, 5 stycken. Det var inte dåligt då måste hon ha varit ganska så rund om magen kan jag tänka mig. Här händer inte så mycket förutom att hon kräver mer mat och sover (helt otroligt) mer än tidigare. Ligger ner på sidan och tvättar sig gär hon också.

Idag kände jag en hel unge i magen, hon låg lite hokrupen och det var en unge som putade ut.

• bettyboop1

nu finns det bilder i mitt galleri på dom små liven...............

• Lusthan

Vilka söta kattungar och kattmamman är väldigt fin hon också. Nu längtar jag ännu mer. Har börjat att förbereda lådan helt och grejer som vi kan tänkas behöva tills det är dags. Jag funderar på om jag borde köpa ersättning ifall något går fel, men det känns så onödigt att slänga ut över 200 kr om det inte behövs. Så jag vet inte, köpte ni?

• bettyboop1

hej! nej det gjorde jag inte,hade faktiskt inte en tanke på det:(( men det verkar ju gå så bra här ändå,tror inte att du behöver göra det.

• MissLinda

Hej..
    Min katt väntar med bebisar här hemma. Jag e jätteglad. haha hon är en skogskattblandning. Men det e så svårt att veta när de ska komma...
    jag vet inte hur långt hon gått heller.. Hon är jäätetjock och ja undrar om hon kan bli tjockare. haha. hon är väldigt liten katt med om man så säger..
    hur märkte ni på era katter att de skulle bli snart liksom?

Går här på helspänn och väntar... o inget händer..

=)/Linda

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses