• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Smurfan28
    Mary Lo skrev 2007-05-16 18:20:03 följande:
    Jag har träffat på ett par slipade rasister (uttalade) här på FL och det har blivit en hel del intressanta och stormiga diskussioner i de trådarna. Men i ditt fall är kanske inte ordet "slipad" det som faller först på läppen.
    Skulle man ta sina grova argument så skulle man få en varning
  • Tinna66

"En rasist är en person som inte gillar folk med andra hudfärger tex"

Haha! Gäller det även sånna som pressar i solarium..? Tokigt!! Menar du att det bara är hudfärgen som räknas?? Jösses!!

• Mary Lo

Läs och lär, människa:

Smurfan28 skrev 2007-05-16 18:20:08 följande:
    En rasist är en person som inte gillar folk med andra hudfärger tex
    "En föreställning om den egna folkgruppens överlägsenhet och en uppfattning om att det finns biologiska skillnader mellan folkgrupper som gör det motiverat att dela in dessa i mer eller mindre värda.Vidare innebär det att en folkgrupp som betraktar sig som mervärdig 'ras' anser sig ha rätt att förtrycka, utnyttja eller kontrollera de andra eller tvinga dem att leva åtskilda från andra folkgrupper."
    Mucósus orificium.
  • blommanigbg

Blir så när man hänger med nynazister tyvärr....

• oOMayaOo

Smurfan

Lycka till med livet med din nazist och jag hoppar att ni får många små blonda naziztbarn. Ni an döpa dem alla till Adolf.

• Smurfan28

men ingen behövr ju bli arg.. alla har ju sina uppfattningar om detta!Det är ju därför tråden skapades för att någon skulle skriva här

• chess1979

smurfan28:

undra vad du anser om "såna" som jag

jag är arisk (fint folk)
    min man är latin amerikan ("fult folk")
    min dotter (bland ras)

♥Det bor en liten flicka i min mage♥
  • Smurfan28
    masallah selin bebegim skrev 2007-05-16 18:21:01 följande:
    Smurfan28: vi vet vad du tycker nu,för du säger detta i varje tråd som handlar om "raser"Tänk så lite en del vet *chockad*
    Då har jag gjort nåt bra då om du minns mig.. haha
  • bitte67
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 18:15:01 följande:
    Hahaha.. tänk va folk blir upprörda... Undra hur denna värld kommer se ut om ett par år?? Hela sverige kommer se .... usch blir mörkrädd.. haha
    Hur kommer Sverige se ut? Fullt med små bastarder som mina barn???Dvs "blattebarn"???

Inse att Globaliseringen är här för att stanna. Vi kan inte leva i en "svensk" glasbubbla. Människor rör på sig, det ligger i människans natur att vara nyfiken på det "okända!. Förr skaffade man en partner i samma by. Sedan i grannbyn då man hade häst och vagn. Osv, osv.
  • Mary Lo
    Mary Lo skrev 2007-05-16 18:22:12 följande:
    Läs och lär, människa: "En föreställning om den egna folkgruppens överlägsenhet och en uppfattning om att det finns biologiska skillnader mellan folkgrupper som gör det motiverat att dela in dessa i mer eller mindre värda.Vidare innebär det att en folkgrupp som betraktar sig som mervärdig 'ras' anser sig ha rätt att förtrycka, utnyttja eller kontrollera de andra eller tvinga dem att leva åtskilda från andra folkgrupper."
    Med andra ord ligger det lite mer i ordet rasist än "att typ inte gilla andra hudfärger typ". Det är ett oerhört kraftfullt begrepp som jag skulle akta mig för att klistra på mig själv om jag inte ens visste vad det betydde.
    Mucósus orificium.
Svar på tråden "blanda raser"??