• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Maeleli
    AdoXa skrev 2007-07-09 23:25:09 följande:
    Jag stör mig jättemycket på att i ALLA amerikanska filmer så är de svarta gifta med de svarta och de vita med de vita. ALLTID! *grr*Finns det en enda film med en svart man och vit kvinna eller tvärtom? Ge mig!
    Jo, det finns, men då är det ju också filmens huvudämne... "jungle Fever" liksom...
    Håller med dig, det är helt sjukt egentligen....har tänkt på detta många gånger.
    Things are not the way they used to be, I won't tell no lie; One and all have to face reality now.
  • vagabond77

Ett liv i enfald alltså? Skilda världar...

Bergelmer skrev 2007-07-10 01:14:01 följande:
    Jag tycker det skulle vara mye fint om alla hade sina kulturer där de kommer ifrån och inte beblandar dem/förstör dem med en massa andra. Så ja "Mångfald är underbart och bra, när alla är där dom ska va"
  • zebran i Stilla havet
    Bergelmer skrev 2007-07-10 01:14:01 följande:
    Jag tycker det skulle vara mye fint om alla hade sina kulturer där de kommer ifrån och inte beblandar dem/förstör dem med en massa andra. Så ja "Mångfald är underbart och bra, när alla är där dom ska va"
    Men hur ska du da kunna njuta av mangfalden?
  • Bergelmer

Resa dit och hälsa på, inte flytta dit.

• zebran i Stilla havet

Sa da har jag gjort nagot fel, alltsa, som flyttat utomlands?

Bergelmer skrev 2007-07-10 01:59:36 följande:
    Resa dit och hälsa på, inte flytta dit.
  • Bergelmer

Beror på om du beblandar din kultur med deras.

• zebran i Stilla havet
    Bergelmer skrev 2007-07-10 02:01:56 följande:
    Beror på om du beblandar din kultur med deras.
    Klart jag gor. Jag propagerar vilt for allt mojligt som jag tycker att vi gor pa ett bra satt i Sverige och tar samtidigt over diverse seder etc som de gor har sa visst blir det en blandning. Och min son ar ju halvsvensk/halvkiwi sa jag forsoker se till att han far sig lite av bada till livs.

Sjalv tycker jag att alla vinner pa att jag ar har men det tycker alltsa inte du, om jag har forstatt dig ratt.
  • lishe

Oavsett vad vi sitter här och tycker så kommer människor som möts att bli kära och skaffa barn. Barn med föräldrar av olika ursprung och hudfärg finns redan i massor! Finns ingenting någon kan göra för att stoppa det.... som tur är. Vår "avkomma" blir storslagna intelligenta vackra varelser oavsett föräldrarnas hudfärg och det räcker som bevis för att skapelsens avsikt var att vi skulle blandas.

Kärleken är störst och jag hoppas Bergelmer blir riktigt över huvudet störtförälskad i någon sagolikt vacker afrikanska så att han inser hur lamt hans resonemang blir i jämförelse.

• memle

Så, vad har jag lärt mig av den här tråden? Jo, att jag är väldigt naiv!!

Jag trodde nog att det fanns några skumma rasister i sunkiga lägenheter ute på landet som var livrädda för 'svartingar' och för att bli 'beblandade'. Att dessa människor vet hur man använder en dator trodde jag nog inte...

När jag var liten (typ lågstadiet) så var min högsta önskan att få gifta mig och skaffa barn med en svart man. Kolsvart helst Jag ville ha söta barn! (ha ha ha litade nog inte på mina egna gener) Nu blev det inte så. Min man är svensk/tysk och chansen att få mulattbarn är minimal..

Man träffas, man blir kär, man skaffar barn.

• Frantic

Du kan nog få söta barn även med Svenne-Banan, jag lovar!

memle skrev 2007-07-10 03:20:23 följande:
    Så, vad har jag lärt mig av den här tråden? Jo, att jag är väldigt naiv!! Jag trodde nog att det fanns några skumma rasister i sunkiga lägenheter ute på landet som var livrädda för 'svartingar' och för att bli 'beblandade'. Att dessa människor vet hur man använder en dator trodde jag nog inte... När jag var liten (typ lågstadiet) så var min högsta önskan att få gifta mig och skaffa barn med en svart man. Kolsvart helst Jag ville ha söta barn! (ha ha ha litade nog inte på mina egna gener) Nu blev det inte så. Min man är svensk/tysk och chansen att få mulattbarn är minimal.. Man träffas, man blir kär, man skaffar barn.
  • memle

Frantic - Jag hoppas det!! Annars är det ju kört *fniss*.

Svar på tråden "blanda raser"??