• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Pepparrot
    Nu tror jag vissa har fått lite om bakfoten vad ras är. Alla människor tillhör samma ras genetiskt sett.

Dock är det jättebra för vår genpool att blanda människor från olika världsdelar. Vi blir mycket mer motståndskraftiga mot mutationer och genetiska defekter, samt olika sjukdomar.

Se på motsatsen: Inavel!

Genforskarna hävdar att vi i Sverige bör blanda våra gener betydligt mer med människor från andra delar av jorden. Exempelvis kan de flesta norrlänningars gener härstamma från en och samma anfader, vilket inte ligger mer än tusen år tillbaka i tiden.
    A dyslexic agnostic insomniac lies awake at night wondering if there's a dog
  • Tinna66

Som sagt: vaddå ras? är vi inte alla människor som bor på samma planet..? se i lite vidare perspektiv! jorden är mindre än man tror!

Säger det igen!

• Mary Lo
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 18:16:52 följande:
    Verkligen inte...
    Du har ju inga argument. Det finns ju ingenting där, annat än ditt "tyckande". Men du vill inte svara på frågan om du ställer upp på definitionen av vad en rasist faktiskt är.
    Mucósus orificium.
  • blommanigbg

Syftade på att nynazister är lika med svenskar alla gånger...;)

• Devlin

Antar att det är ett jävla skämt men vadå blanda raser- vi e väl lika goda kålsupare hela högen oavsett "ras"
    *paxar för att få vara rosa pudel rasen*
    Nån som vill blanda?

• Mary Lo

Jag har träffat på ett par slipade rasister (uttalade) här på FL och det har blivit en hel del intressanta och stormiga diskussioner i de trådarna. Men i ditt fall är kanske inte ordet "slipad" det som faller först på läppen.

Mucósus orificium.
  • Smurfan28
    Mary Lo skrev 2007-05-16 18:18:28 följande:
    Du har ju inga argument. Det finns ju ingenting där, annat än ditt "tyckande". Men du vill inte svara på frågan om du ställer upp på definitionen av vad en rasist faktiskt är.
    En rasist är en person som inte gillar folk med andra hudfärger tex
  • blommanigbg

Och jag tror inte att han är ngn bra person överhuvudtaget...

• masallah selin bebegim

Smurfan28: vi vet vad du tycker nu,för du säger detta i varje tråd som handlar om "raser"

Tänk så lite en del vet *chockad*

• Nathalia
    Blanda raser?

Är inte vi människor av samma ras ?
Svar på tråden "blanda raser"??