• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Lurvenpajsaren

Jag kör dängan från MTV 1991:

MY RACE IS HUMAN.

Punkt slut.

• Bergelmer
    Tussiluskan skrev 2007-07-08 18:22:39 följande:
    Bergelmer: "Jag vill bevara den vita hudfärgen, lika mye som jag vill bevara den mörka eller någon annan. Det handlar för mig bara om kultur, arv och familje-generationer. Så det spelar roll vilken färg mitt barn får." kultur, arv och familje-generationer har ju ingenting med utseendet att göra. En som är adopterad till ett land tar ju över det landets kultur och traditioner, oavsett hudfärg. Med andra ord så ger du ju ditt barn din kultur oavsett om personen du fått barnet med har en annan hudfärg än du själv. Ditt barn ärver precis lika mycket DNA av dig oavsett om du får barn med en svensk eller en tysk eller en svart amerikan.Så det måste ju finnas något annat själ till din vilja att "hålla raserna rena"?
    Jag vill att mitt barn ska ha ett svenskt arv bakom sig, svenska föräldrar, svenska morföräldrar etc etc.
    Hålla raserna rena vill jag bara för att jag vill helt enkelt att alla färger ska vara kvar, mångfalden gillar jag.
  • Frantic

Det blir väl "My species is human"?

Lurvenpajsaren skrev 2007-07-08 20:46:17 följande:
    Jag kör dängan från MTV 1991:MY RACE IS HUMAN.Punkt slut.
  • Tussiluskan

BERGELMER: "Jag vill att mitt barn ska ha ett svenskt arv bakom sig, svenska föräldrar, svenska morföräldrar etc etc. Hålla raserna rena vill jag bara för att jag vill helt enkelt att alla färger ska vara kvar, mångfalden gillar jag."

Men om du får barn med en mörkhyad adopterad person så behålls ju den svenska traditionen och kulturen, eller hur? Jag tycker bara att det låter lite konstigt att man inte ska kunna skaffa barn med olika folkslag bara för att man vill behålla mångfalden fast man inte har en vettig förklaring till varför man vill behålla mångfalden.

Om du skulle träffa en underbar kvinna och ni blir förälskade och vill vara tillsammans resten av livet, skulle du alltså då avstå från att skaffa barn med henne om hon var adopterad från Kina? För att du vill dra ditt strå till stacken och inte blanda raser?

• Bergelmer
    Tussiluskan skrev 2007-07-08 21:22:52 följande:
    BERGELMER: "Jag vill att mitt barn ska ha ett svenskt arv bakom sig, svenska föräldrar, svenska morföräldrar etc etc. Hålla raserna rena vill jag bara för att jag vill helt enkelt att alla färger ska vara kvar, mångfalden gillar jag."Men om du får barn med en mörkhyad adopterad person så behålls ju den svenska traditionen och kulturen, eller hur? Jag tycker bara att det låter lite konstigt att man inte ska kunna skaffa barn med olika folkslag bara för att man vill behålla mångfalden fast man inte har en vettig förklaring till varför man vill behålla mångfalden.Om du skulle träffa en underbar kvinna och ni blir förälskade och vill vara tillsammans resten av livet, skulle du alltså då avstå från att skaffa barn med henne om hon var adopterad från Kina? För att du vill dra ditt strå till stacken och inte blanda raser?
    Just nu så svarar jag ja. Men jag kan ju inte veta hur jag känner då, men sannolikheten känns liten. Men åsikter kan ändras, just nu är jag för bevarandet.
  • Lurvenpajsaren

Nej. My Race Is Human var en dänga man körde med under början av nittiotalet i samband med när man började köra Free Your Mind-galor.

Species betyder ju art. Man tar ju bort begreppet ras med My Race Is Human; det finns inga färgskalor.

Frantic skrev 2007-07-08 21:14:13 följande:
  • Lurvenpajsaren

Det blir ju fler färgskalor med blandningar. Jag tycker det här är en löjlig diskussion. Kärleken är röd var den än kommer ifrån.

Bergelmer skrev 2007-07-08 21:10:22 följande:
    Jag vill att mitt barn ska ha ett svenskt arv bakom sig, svenska föräldrar, svenska morföräldrar etc etc.Hålla raserna rena vill jag bara för att jag vill helt enkelt att alla färger ska vara kvar, mångfalden gillar jag.
  • Lurvenpajsaren

P.S:

Det heter ju "the human race", inte "the human species" dessutom.

Frantic skrev 2007-07-08 21:14:13 följande:
  • Tussiluskan

Bergelmer: Ok, det är bara det att man undrar varför du tror världen skulle bli bättre för det? Och vad det har med dig att göra om raserna har blandats så att de inte går att skiljas åt tillsut om några tusen år. Du är ju definitift inte där för att se det med egna ögon, så vad spelar det dig för roll?

Skulle du då tycka att en sådan som jag (ljusblond, blåögd) skulle avstå från att skaffa barn med någon som hade dina färger för att på så sätt bevara den utrotningshotade blondheten?

• Frostkristall

Även fast jag skulle få barn med någon "i samma färgskala som mig", så skulle det barnet också bli "blandras". Så färgen har ingen betydelse

Svar på tråden "blanda raser"??