• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • cDk3r

"Å vem har snackat om att raserna skulle vara just biologiska ?"

hrm?

• zebran i Stilla havet

He he, ja Jans polare Carolus von Linnaeus lar ha haft en biologisk tankegang bakom sin uppdelning i alla fall.

• Jan 39

Carolus var väl mera inne på sex, han ??

• Jan 39

Ståndare och pastiller som grund för all kategorisering...

• zebran i Stilla havet

Jaha, och hur skulle han ha anvant sex som motivering for att dela in manniskan i raser? Vi har samma antal standare och pistiller allihop, savitt jag vet. Och far fertil avkomma, om vi har tur.

• antefa

njae hade inte skaffat barn med en man med en hudfärg annan än vit, mycket pga att vit hudfärg etc är ett vikande anlag och avlar sig alla vita med färgade människor etc etc så finns det snart inga vita människor kvar!

• antefa
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 16:54:21 följande:
    Synd att inte alla svenskar vill leva och skaffa barn med samma "ras" jag tycker det e synd att våra svenskar ska dö ut. men det är va jag tycker.. många som INTE tycker det på fl
    amen
  • antefa
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:00:11 följande:
    Varför är det till 99 % bara tjejer med utländska killar som svarar på dessa forum????
    I denna tråden... antagligen för att dem blir stötta av att det finns folk som anser att det är genetiskt fel.
    Personligen hade jag varit svart så hade jag inte brytt mig då svarta gener är dominanta.. alltså svart kommer alltid att finnas... medan vitt, skaffar en vit människa barn med en svart... tja.. barnet blir inte direkt vitt... alltså det är att förstöra gener, och i längden undrar man hur många som kommer vara vita om alla avlar sig med mörkare människor!
  • antefa
    prinsesstårtan skrev 2007-05-16 17:18:59 följande:
    smurfan: du ser väl inte skillnad på en svensk och en tysk? eller norman? dansk? engelskman? holländare?
    kanske för att det är alla som tillhör den vita rasen precis som kenyaner, zimbabwaner, somalier tillhör den svarta, så som kineser, japaner tillhör asiater och t.ex. peruaner, chilenare tillhör latinos... ganska uppenbart det där va?
  • antefa
    Minna07 skrev 2007-07-01 01:50:59 följande:
    Oriana skrev 2007-07-01 00:37:46 följande:
    Mycket intressant! Dock har forskarna kommit fram till att ALLA människor på jorden härstammar från 7 afrikanska kvinnor. Man kan genom provtagning få reda på VILKEN av dessa kvinnor som man själv härstammar ifrån. Så man förstår ju varför människan är en art där alla är så väldigt lika varandra (om man jämför med andra djurarter).
    Tycker jag ser minsann människor som ser helt olika ut.. Långa, korta feta, vita, mörka etc etc så jädrans lika är människor dock ej.
Svar på tråden "blanda raser"??