• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Lurvenpajsaren

Den blonda genen håller dessutom på att försvinna: det finns väldigt få äkta blondiner kvar som dessutom har ljusa ögonbryn enligt WHO förra året. Då ska nog de som vill bevara detta åka till Finland som stod för den största andelen av den ljusa genen kvar i världen!
    Jag skrattade gott när jag läste rapporten!

Tussiluskan skrev 2007-07-08 21:38:06 följande:
    Bergelmer: Ok, det är bara det att man undrar varför du tror världen skulle bli bättre för det? Och vad det har med dig att göra om raserna har blandats så att de inte går att skiljas åt tillsut om några tusen år. Du är ju definitift inte där för att se det med egna ögon, så vad spelar det dig för roll?Skulle du då tycka att en sådan som jag (ljusblond, blåögd) skulle avstå från att skaffa barn med någon som hade dina färger för att på så sätt bevara den utrotningshotade blondheten?
  • Lurvenpajsaren

Ni vet väl dessutom om att blå ögon är ett genetiskt fel från börja skapat av inavel? Blå ögon tål inte starkt ljus lika bra som riktigt svartbruna.

• Frantic

Jo men människan är ju en art inte en ras. Att man väljer att inte säga att det finns raser inom arten människa är en annan femma.

Lurvenpajsaren skrev 2007-07-08 21:31:43 följande:
    Nej. My Race Is Human var en dänga man körde med under början av nittiotalet i samband med när man började köra Free Your Mind-galor.Species betyder ju art. Man tar ju bort begreppet ras med My Race Is Human; det finns inga färgskalor.
  • Frantic

Så att?

Lurvenpajsaren skrev 2007-07-08 21:42:14 följande:
    Ni vet väl dessutom om att blå ögon är ett genetiskt fel från börja skapat av inavel? Blå ögon tål inte starkt ljus lika bra som riktigt svartbruna.
  • Tussiluskan

OH, hjälp! Min fina ras är utrotningshotad! Jag tillhör definitft de med blonda ögonbryn, och jag ser inte många som är så blonda som jag! Men hur folk ser ut när jag är död (flera generationer neråt) ger jag blanka tusan i, vad skulle det göra mig för nytta om blondiner fanns kvar om 200år?

• Lurvenpajsaren

JA! Men nu speakar vi engelska, inte svenska!

Frantic skrev 2007-07-08 21:42:56 följande:
    Jo men människan är ju en art inte en ras. Att man väljer att inte säga att det finns raser inom arten människa är en annan femma.
  • Frantic

Men artbestämningen gäller inom alla språk.

Lurvenpajsaren skrev 2007-07-08 21:43:53 följande:
    JA! Men nu speakar vi engelska, inte svenska!
  • Lurvenpajsaren

Ja, det är ju något för rasister att beakta; att de eftersträvar ett genetiskt fel! I början var vi ju tvugna att knulla med syskon och pappor och mammor för att det skulle bli något!

Frantic skrev 2007-07-08 21:43:37 följande:
    Så att?
  • Lurvenpajsaren

Vill du att vi ska konservera dig på något sätt? Så att vi kan visa upp dig om sisådär ett par tusen år?

Tussiluskan skrev 2007-07-08 21:43:41 följande:
    OH, hjälp! Min fina ras är utrotningshotad! Jag tillhör definitft de med blonda ögonbryn, och jag ser inte många som är så blonda som jag! Men hur folk ser ut när jag är död (flera generationer neråt) ger jag blanka tusan i, vad skulle det göra mig för nytta om blondiner fanns kvar om 200år?
  • Lurvenpajsaren

Men åååhhhh!!!!!!!!!!!!!

Det HETERINTE The Hduman Species!!!!!!!!!!!! Vad tjafsar du om det för?!

Frantic skrev 2007-07-08 21:45:01 följande:
    Men artbestämningen gäller inom alla språk.
Svar på tråden "blanda raser"??