• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Oriana

Japp!
    Sorry om det inte framgick!

Det är något fel på min citatknapp!

• Minna07

Oriana skrev 2007-07-01 00:37:46 följande:

Arten är c:a 100.000 - 150.000 år och uppkom under en "flaskhals", dvs passerade ett stadium av så lågt individantal (troligtvis endast några tusen individer) vilket ledde till att en hel del genetisk variation försvan i inaveln.
    Mycket intressant! Dock har forskarna kommit fram till att ALLA människor på jorden härstammar från 7 afrikanska kvinnor. Man kan genom provtagning få reda på VILKEN av dessa kvinnor som man själv härstammar ifrån. Så man förstår ju varför människan är en art där alla är så väldigt lika varandra (om man jämför med andra djurarter).
  • Indigomamma

Skrev ett inlägg här för ganska längesen. Jag blev ganska förvånad av att se att man debatterar detta ämne så hett fortfarande. Tänk att ett ämne som detta kan provocera fram så många känslor. Inte undra på att folkmord sker ute i världen.

• Micke
    Minna07 skrev 2007-07-01 01:50:59 följande:
    Oriana skrev 2007-07-01 00:37:46 följande:
    Mycket intressant! Dock har forskarna kommit fram till att ALLA människor på jorden härstammar från 7 afrikanska kvinnor. Man kan genom provtagning få reda på VILKEN av dessa kvinnor som man själv härstammar ifrån. Så man förstår ju varför människan är en art där alla är så väldigt lika varandra (om man jämför med andra djurarter).
    Och vartifrån härstämmade dessa afrikanska kvinnor?
  • Göteborgskan
    Micke skrev 2007-07-01 21:47:03 följande:
    Apor?
  • Snirkel

Göteborgskan skrev 2007-07-02 10:03:13 följande:

Apor?
    Nä, de hette Evangelina, Geneva, Evangelista, Evalyn, Devan, Evaline och Evalena och kom alla från ett revben som tillhörde en man vid Adam
  • Nalle 1981

Jag är väldigt nyfiken på varför BS (passande förkortning) lyckades helt undvika att svara på mitt inlägg. Var det inte kul längre när någon faktiskt orkade googla fram en länk åt dig??

Inlägg 561 var det om du orkar gå tillbaka och läsa.

• Minna07

Okej...? då får vi dra allt från början då...
    Vi människor på jorden härstammar alla från Afrika. I Kenya (landmassan Kenya) utvecklades homo sapiens sapiens ur homo erectus och därifrån har sedan homo sapiens sapiens spridits sig runt jorden. Vi är alltså alla människoapor och ett led i apsläktet.

Om du kan något om vetenskap så vet du säkert vad DNA är för något. Alla människor på jorden har DNA som härstammar från 7 olika akfrikanske kvinnor. Och det är alltså dessa kvinnor är grunden till nutidsmänniskan - homo sapiens sapiens.

Du kan själv gå och testa dig om du vill, då får du reda på mycket mycket mer
  • Micke
    Minna07 skrev 2007-07-02 16:28:01 följande:
    Okej...? då får vi dra allt från början då...Vi människor på jorden härstammar alla från Afrika. I Kenya (landmassan Kenya) utvecklades homo sapiens sapiens ur homo erectus och därifrån har sedan homo sapiens sapiens spridits sig runt jorden. Vi är alltså alla människoapor och ett led i apsläktet.Om du kan något om vetenskap så vet du säkert vad DNA är för något. Alla människor på jorden har DNA som härstammar från 7 olika akfrikanske kvinnor. Och det är alltså dessa kvinnor är grunden till nutidsmänniskan - homo sapiens sapiens.Du kan själv gå och testa dig om du vill, då får du reda på mycket mycket mer
    Tror faktiskt inte du helt förstått vad du läst.

en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve
  • Jan 39

Å vem har snackat om att raserna skulle vara just biologiska ?
    Ganska typiskt Fl att efter hand fjutta in ett antal variabler som helt saknas i Ts
    och sedan gaffla vidare efter dom godtyckliga tilläggen

Jag tycker att rasblandning är helt OK såframt man inte sysslar med kennelverksamhet för då är rasblandning helt förkastlig.
    Man ska veta vad man köper och det får man bara om hundarna är renrasiga.

Svar på tråden "blanda raser"??