• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Lurvenpajsaren

Nä, nu ska jag lägga mig på sofflocket och läsa bok. Har spenderat alldeles för mycket tid vid datorn nu, uscha fy!

Ha det gott!

• JAGAD

Faktum är att jag också läst om samma sak som Lurvenpajsaren!

Dessutom tycker jag att folk inte ska kommentera begrepp på andra språk om man inte kan språket...

Det heter "the human race" och även "mankind".

Talar engelska flytande så jag ville bara klargöra begreppen...

• Gibiesmamma

fattar inte vad det är att snacka om?? Orka bry sej om vem andra skaffar barn med, eller vem man har sex med!

Min son är blandad och jag tänker sällan på det, han är det vackraste jag vet och har ärvt det bästa av både sin pappa och mej.
    Älska vem du vill och bry er inte om vad andra säger eller tycker!

• Sosso67
    Gibiesmamma skrev 2007-07-08 22:41:43 följande:
    fattar inte vad det är att snacka om?? Orka bry sej om vem andra skaffar barn med, eller vem man har sex med!Min son är blandad och jag tänker sällan på det, han är det vackraste jag vet och har ärvt det bästa av både sin pappa och mej. Älska vem du vill och bry er inte om vad andra säger eller tycker!
    Så bra sagt!!Håller fullständigt med!
  • Bergelmer

Jag säger inte att ni ska avsky era "blandbarn" eller något liknande, jag avskyr inte någon annan färg, vill bara ha alla kvar.

• Frantic

Jag kan hålla med dig om det, jag tycker att mångfalden är fantastisk. Jag tycker att det är såå coolt med alla särpräglade utseenden. Det skulle vara trist om hela jordens befolkning var någon snäll kaffe-latte-variant, oavsett om man kom från Kongo, Grönland, Peru, Kina eller Finland.

Bergelmer skrev 2007-07-09 21:51:28 följande:
    Jag säger inte att ni ska avsky era "blandbarn" eller något liknande, jag avskyr inte någon annan färg, vill bara ha alla kvar.
  • medow
    Frantic skrev 2007-07-09 22:03:02 följande:
    Jag kan hålla med dig om det, jag tycker att mångfalden är fantastisk. Jag tycker att det är såå coolt med alla särpräglade utseenden. Det skulle vara trist om hela jordens befolkning var någon snäll kaffe-latte-variant, oavsett om man kom från Kongo, Grönland, Peru, Kina eller Finland.
    Håller med men risken eller chansen att det ska bli så är minimal då det är betydligt vanligare att skaffa barn med en person som är snarlik sin egen ..

Jag tror att orsaken till att männinskan kommit så långt i sin utveckling beror på att folk skaffar barn med andra folkslag ..
  • AdoXa

Jag stör mig jättemycket på att i ALLA amerikanska filmer så är de svarta gifta med de svarta och de vita med de vita. ALLTID! *grr*

Finns det en enda film med en svart man och vit kvinna eller tvärtom? Ge mig!

• vagabond77

Vad tycker du om blandade världar då? Har för mig att jag läste svaret i din blogg, något om att du ville ha alla raser kvar, bara alla var "där de skulle"?

Tycker inte man kan säga att andra ska bevara sina raser, men man kan måna om sin egen, genom sina egna handlingar.

Bergelmer skrev 2007-07-09 21:51:28 följande:
  • Bergelmer
    vagabond77 skrev 2007-07-10 00:09:33 följande:
    Vad tycker du om blandade världar då? Har för mig att jag läste svaret i din blogg, något om att du ville ha alla raser kvar, bara alla var "där de skulle"?Tycker inte man kan säga att andra ska bevara sina raser, men man kan måna om sin egen, genom sina egna handlingar.
    Jag tycker det skulle vara mye fint om alla hade sina kulturer där de kommer ifrån och inte beblandar dem/förstör dem med en massa andra. Så ja "Mångfald är underbart och bra, när alla är där dom ska va"
Svar på tråden "blanda raser"??