• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Mamba

Ja det är officiellt nu. Vi flyttar till Zurich första helgen i september. Oh my God vad vi har mkt att göra tills dess. Vi får en lägenhet av företaget första månande och sen går flyttlasset från Sverige på riktigt. Och vi ska sälja huset också
    Kära nån! Spännande, underbart och läbbigt!!

Mamma till Isak & Love
  • Minialp

mamba - Grattis, jätteroligt!! Jag önska att jag kunde packa ner mig med er & flytta ner jag oxå, saknar min kärlek så mkt!!! Skulle gärna oxå flytta dit nu, men jag får väl vänta lite...

• Tuntalisa

Mamba: det blir nog jobbigt innan ni är pa plats, men sen blir det bara kul! Jag känner mig som att vara pa semester jämt ... Nästan jämt...

• Cilla R
    Mamba: Åh vad spännande, nu blev jag lite avis

Min man har släktingar i Basel och Biel och St. Gallen, själv är jag helt såld på Interlaken Lausanne och områderna runt Neuchâtel, får se om vi kan flytta ner för ett år eller två senare
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • Helena S

Kaj04: Jovisst, på tisdagar kl 9.30 är det svensk sång/lekgrupp (samma upplägg som i svenska kyrkan) i Enge, mitt emot Rietberg museum. Fast nu är det sommaruppehåll tills början av augusti... får se om jag lyckas ta mig upp för backen då, höggravid som man är...

Ain:

Mamba: Vad kul!! Skulle gärna ha visat dig stan då, men jag ligger nog på sjukhuset runt den tiden (bf 28 aug) Får ta det senare.

• Mamba
    Helena S skrev 2007-07-24 13:08:11 följande:
    Kaj04: Jovisst, på tisdagar kl 9.30 är det svensk sång/lekgrupp (samma upplägg som i svenska kyrkan) i Enge, mitt emot Rietberg museum. Fast nu är det sommaruppehåll tills början av augusti... får se om jag lyckas ta mig upp för backen då, höggravid som man är... Ain: Mamba: Vad kul!! Skulle gärna ha visat dig stan då, men jag ligger nog på sjukhuset runt den tiden (bf 28 aug) Får ta det senare.
    Ja jag kan tro det Du får gärna visa mig runt sen i höst och introducera mig för svenskarna
    Mamma till Isak & Love
  • Mamba

Mitt dilemma nu är att jag tror jag sett en bra lägenhet men visningen är liksom på fredag suck, det är endel lägenheter ute nu och det känns rätt jobbigt att inte kunna titta på dem eftersom man sen kommer behöva leta som en besatt...

Mamma till Isak & Love
  • Helena S

Mamba: Vad är det för lägenhet?

• Ain

...och ännu roligare är att jag ocksa heter Helena

Jo, det är verkligen ett heltidsjobb att hitta en lägenhet. Atminstone om man vill ha en betalbar en... När vi flyttade ned hade vi en helg pa oss att hitta lägenhet... det gick sa klart inte, sa vi delade lägenhet den första manaden med ett par studenter. Men det var iof kul för da lärde man känna folk. Och sedan fick vi en inte jättebra, men ok lägenhet. där vi blev kvar 5 ar för att vi var för lata för att söka en ny Men nu har köpt ett litet hus.

Lycka till med lägenhetssök. Att tänka pa kan vara att tagförbindelserna i Schweiz är väldigt bra och tillförlitliga. I omradena runt Zürich gar de jätteofta. Och faktum är att ofta kan man se tag med avgang 11:52. Och da gar de ocksa 11:52 prick! Sa även om man bor i en by utanför Zürich kan det vara ganska lätt att ta sig in till centrum.

Helena: lycka till med bebisen. Min kommer i november, sa det är lite längre kvar... Vad spännande!

• Mamba
    Helena S skrev 2007-07-24 14:01:22 följande:
    Mamba: Vad är det för lägenhet?
    Denna, det ser ju bra ut?

eller, vad tror du?

www.homegate.ch/homegate/detail&l=default&a=default&type=RentFlat&CURRENT_PAGE=1
    Mamma till Isak & Love
Svar på tråden Någon som bor i Schweiz