• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Minialp

Barbafin - låter helt underbart med vandring! Ska vi oxå göra någongång har vi tänkt. Några bra tips på vart man ska åka?

• Ain

Vi bor ju Frankrike sa vi kommer nog inte fira alls. Min man är ju heller inte Schweizare, sa vi har ingen riktig motivation Dessutom jobbar de pa CERN.

• kaj04

jag ska jobba på onsdagkväll... restaurantbranschen stänger ju inte för en liten Feiertag!Flört men det blir nog lugnt, för dom flesta firar ju hemma.

• kaj04
    Mamba: såg att ni kanske hade hittat en lägenhet i Enge! nyfiken... kan du inte skicka länken?
  • kaj04
    Mamba: wow! det såg ju häftigt ut! Sihlcity som dom skriver om i annonsen är ett alldeles nyöppnat shoppingcenter med massor av affärer, så det kan ju inte bli fel.

som sagt 1a augusti är "våran" nationaldag o den firas som bara den. schweiziska flaggor överallt o alla är lediga. raketer o smällare som hos oss på sista april typ. men jag ska jobba både i kväll o imorgon kväll, men det ser jag faktiskt fram emot, det var ju 2.5 år sen sistFlört
  • Minialp

Låter som en roligt tillställning den 1e augusti! Vad brukar man göra då? Träffar man vänner & äter middag tillsammans först hemma & sen går ut? Elelr är det många som går ut & äter middag & stannar ute hela kvällen? När börjar man fira?

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz