Någon som bor i Schweiz
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
Mamba - va roligt med en blogg om ert nya äventyr!
kul med en blogg!
Ja, det är kul att dokumentera lite
Nu ska jag mysa med universums goaste bebis. Har redan i dag hunnit rensa bland gamla t-shirts. Ska passa på att äta av alla våra bär och grönsaker nu också innan vi flyttar. Skördade våra första potatisar, morötter, skärbönor och purjölök i går. Och rabarber har vi ätit hela sommaren och hallon har vi gjort endel pajer på. Det kommer jag nog sakna med lägenhetsliv....
Hej
Kul att vi blir fler svenskar. Var på H&M idag och träffade en norsk tjej som jobbar där. Vår äldsta tjej sken upp när hon hörde mig prata svenska.
Åter här på FL igen efter en underbar vecka och helg i alperna. Har varit ute och vandrat så fort tillfälle har getts. I går provade vi på riktig bergsvandring med barnen. Gick jättebra. Vi började på 1458 möh, gick upp till 1700 möh. Kanske inte låter så mycket, men en stigning på 200 m känns rätt bra i benen (särskilt med en 1 ½ åring på ryggen). Men den stora prestationen står vår 3 -åring för som gjorde stigningen HELT själv. Frågade i och för sig rätt snabbt om hon fick sitta på pappas axlar men vi förklarade att det var så brant att det kunde vara farligt att sitta på axlarna, och hon köpte det och gick hela vägen själv.
Så nu är vi tillbaka i vardagslunken. Längtar redan tillbaka. Det som är så underbart är att även barnen går in i ett lugn när vi är där. Antagligen känner de att jag och maken är helharmoniska och därmed influerar dem.
Bergsvandring låter underbart
Vad jag längtar känner jag !
Låter gott Mamba!
Hejsan
är tillbaka i Geneve efter en helg i Feldkirch. Det var mysigt. Fast lite sorgligt när man vet att det kanske är sista gangen vi sag Markus mormor. Men hon är jättegammal, sa hon har haft ett langt och bra liv (hon har haft 3 slaganfall de sista 10 dagarna, sa hon kanske inte lever sa länge)
Jag tycker inte att Wallisellen är sa fruktansvärt högljutt med tanke pa flygplan. Vi har vart huvudkontor där, sa jag har ofta varit där, och även sovit där, och aldrig blivit störd. Men det är klart, tagen gar inte sa jätteofta in till stan. De har ett fint badhus
och annars är det mysigt tycker jag.
Och jag upptäckte nyss att vi är lediga pa onsdag
Tjohoo!
Och jag är tillbaka fran Geneve! Det var lite jobbigt att köra/aka sa langt, särskilt pa vagen hem da jag bara ville hem till Natalie sa fort som möjligt!
Japp, lediga pa onsdag
Ska ni fira?
Förresten, vet ni nagon schweizisk sida där man kan beställa tack-kort till dop... Fotolabos är ju inte sa gulliga...