• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Minialp

Mamba - jättespännande ju! Hoppas det går bra för honom!!

• Tuntalisa

Hej tjejer! Har ni sadär varmt i norra schweiz som vi har??? Vi har sovit i källaren i en vecka nu. Temperaturen gar inte under 26 grader i rummet med fönstret helt öppet. Olidligt...

Mamba: hoppas han far jobbet!!!

• Mamba
    Tuntalisa skrev 2007-07-19 10:25:06 följande:
    Hej tjejer! Har ni sadär varmt i norra schweiz som vi har??? Vi har sovit i källaren i en vecka nu. Temperaturen gar inte under 26 grader i rummet med fönstret helt öppet. Olidligt...Mamba: hoppas han far jobbet!!!
    Klaga inte Vi har ösreng, snålblåst och 14 grader här i svealand

Nu har maken åkt, landar i kväll och har en 3 h lång intervju i morgon. Men det känns riktigt bra för han ska träffa team-medlemmar och massa så det blir nog bra
    Fast det är ju alltid lika trist att vara ensam hemma och bara vänta på att höra i från honom! Tur att man har 2 barn som tar mkt tid
    Mamma till Isak & Love
  • Tuntalisa

Mamba: ja da haller vi tummarna da. Om han ska träffa de övriga sa later det ju lovande. Kan ju MAX vara 2-3 som far göra det.

• Ain

Hmm, mitt inlägg försvann. Prövar skriva ett till sa far vi se om det blir dubbelt

Här i de sydvästra delarna har vi väldigt varmt ocksa. Fast idag tror jag att det är lite mindre varmt. Kan inte sova pa nätterna för att det är för varmt. Som tur var har vi luftkonditionering pa jobbet. Det är skönt.

I kväll ska vi till IKEA för att köpa lite bebissaker. Det ska bli kul!

• Minialp

Ni får gärna skicka upp lite sol & värme hit till Västkusten! Här e d inte mkt att hänga i granen nu.. Känns ju inte ens som sommar...

Mamba - hört nått från maken om hur d gick igår för honom??

• Tuntalisa

Ain: kul med bebissaker! Kom ihag att köpa det som verkligen behövs fran första dagen, vi hade inte allt i ordning och det blev stessigt första dagen hemma. Min man fick springa ut och köpa lite pyjamasar i rätt storlek. Skötbordet var inte i ordning heller. Jag tänkte hela tiden att jag inte vill ordna och köpa för mycket och inte visste jag riktigt vad som behövdes...

Ja vi skulle ju kunna skicka upp 10 grader till er i sverige sa är vi alla glada

• Mamba

Maken svettas, han måste ha kostym i sommarhettan Det hade gått bra, vi får se. Vågar inte hoppas något känner jag. Nästa vecka vet vi definitivt.

Är alla filmer dubbade i Schweiz som det är i tyskland? Eller är det textat?

Mamma till Isak & Love
  • Milona

Hej allesammans!

Har inte läst igenom alla svar här, men undrar om det är nagon som bor i Basel eller i närheten utav Basel. Själv bor jag inte i Schweiz utan pa tyska sidan! Men skulle ända gärna ha kontakt med andra mammor i närheten, eftersom det inte är särskilt langt härifran. Är själv 25 ar och har en dotter pa 8 manader.

Ja, skulle vara roligt med svar!

Manga Hälsningar
    Madelene

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz