Någon som bor i Schweiz
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
spännande! välkommna hit! Som sagt, vi hoppas vattnet lagt sig tils ni kommer, och ja, ta med välling om ungarna är beroende!
rabarberpaj!! GUD VAD GOTT! det vill jag ha NUUU! Maste kika i affären om man kan köpa det... *klurar* annars far jag börja odla själv! Mamma kommer den 21, da far hon ta med sig rabarber om jag inte hittat nagra.
Ha en trevlig dag! och smaska paj at mig ocksa!
hahahahaha
håller med dig slma! fick oxå dåligt samvete i början. den första morotspuréen gick väl an, men sedan blev det hipp för hela slanten. gröten importerades ifrån sverige eller tyskland (utan kristallsocker). välling är fortfarande aktuellt o jag släpper kilovis varje gång jag har varit hemma.
som sagt mamba, ta med gummistövlar! hela schweiz är snart under vatten!
nepp. jag ska ha sandaler när jag kommer. det får helt enkelt sluta regna
mamba, bra attityd, sa ska det lata! kaj 04, känner igen mig somsagt, precis första puren gick väl an, men sedan mörkade jag att han mest at hipp (dom andra mammorna kokade väl fänkal och grejer hela dagarna...)! Det var ju lätt och smidigt och ungen at! mina hopkok at han inte alltid... jag har stundtals lagat egen mat, mest pga att det helt enkelt inte fanns nagoat annat än hipps "Pasta Bambini"! Fisk var ju dessutom fullt livsfarligt för barn... Nu när 3an kommer har man väl ännu mindre tid att laga hemlagat, men nu finns det ju lite större utbud av burkar ocksa som tur är. och vad vore livet utan välling?! katastrof...
Sa kämpa pa i regnet alla schweizare, snart far jag blasa upp ungarnas gummibatar för att komma till affären!
Ja, jag gör mitt bästa
I går valde vi vår första lägenhet som vi bor i första månaden och den låg i Kreis 3 på Werdstrasse.
Där ska bi bo möblerat första månaden då vi letar lägenhet. De har sagt att det int ekommer vara några problem, de som jobbar på UBS får lätt lägenheter. Så det får vi väl hoppas
Annars lunkar de tpå här hemma. Husvisningen har varit, inte hört något från mäklaren ännu.En visning till på måndag
I dag är det 3 veckor kvar tills vi flyger ner, MY GOD
När börjar svenska kyrkans sångträffar? Jag tänkte börja så så fort som möjligt så vi får in en rutin på det för Isaks skull
Har mindre koll pa svenska kyrkan, men jag tror dom drog i gang denna vecka eller nästa, fraga helena s, hon har koll, hon gar pa fredagar. Trollet, den svenska lekgruppen i Enge, drar igang den 21 kl 9.30. Jag inboxar dig denna termins ansvarigas mailadress.
kaj04;
läste att du tidigare skrivit om Street Parade som är i helgen. Vi har besök från Sverige denna helgen och hade planerat att åka till Zoo i dag, men när jag läste morgontidningen stod det lite om paraden och tänkte bara höra med dig, är det överhuvudtaget att tänka på att åka till Zoo en dag som denna? Antar givetvis att folket är mitt i stan, men kan också tänka mig att med miljoner besökare så blir hela stan som en propp.
Loggar du in under förmiddagen får du jättegärna höra av dig.
Kram
skulle tippa att det är en del trafik da dom stänger av en hel del gator och det kommer en massa folk med bil. Kanske blir det lite lugnare nu när det är sa daligt väder. Pa själva zoo är det nog inte mer folk än vanligt, men i stan är det mer folk än vanligt.
Mamba: svenska kyrkans träffar börjar onsdag 15 resp fredag 17 augusti, alltså nu till veckan.
Lite stiltje här
Hoppas allt är bra där nere, har det slutat regna ännu? Vi har fint sommarväder vi
Igar hade vi jättefint väder, men idag regnar det igen Vad vädret växlar snabbt...
Hade besök igar av min morbror och moster. Det var roligt. De är paväg till Italien, sa jag hoppas att vädret är bättre pa andra sidan alperna.
Nästa helg aker vi med min syster till Vorarlberg igen. Hoppas det blir bra väder da, för vi hade funderat pa att aka förbi Mainau pa tillbakavägen.
Idag ska jag pa ultraljud för att se hur bebisen har växt. SF mattet hade inte växt nagot, sa de ska kolla upp det. Men läkaren sa att han inte trodde att det skulle vara nagot problem. Mattet är ju lite svart att mäta.
I dag är det 2 veckor kvar tills flyget går...
Hjälp, vad jag börjar bli nervös.
2 veckor kvar, sen kommer jag aldrig mer bo i detta huset..känns märklit och sorgligt men det är helt rätt...
I helgen ska vi börja montera ner massa möbler som ska magasineras. Ska inte ha kvar mer än nödvändigt..
Har kommit i gång med packandet ordentligt nu....Lika bra att vara inne och greja för Isak har åkt på feber också....
Hoppas allt är bra med er alla!
Jag är tillbaka pa jobbet efter 2 v semester. Det var lite hektiskt pa semestern för var baby-sitter sade upp sig 31 juli (1 manads uppsägningstid) och vi var tvugna att hitta en ny och skola in henne med dottern innan 3 september... Naja, vi har haft en massa intervjuer (rolig semester...) och bestämt oss för en tjej som verkar trevlig och har bra med erfarenhet. Va jobbigt det kommer kännas att lämna dottern hos en okänd igen... Far hoppas det gar lika bra som med den förra. Natalie är ju lite större nu och det krävs längre tid för henne att lära känna nagon ny.
Mamba: Da är det nedräkning nu da Kul! Det maste vara mycket att tänka pa att fa med sig. Jag har bara ett barn och det är himla omständigt när vi bara ska bort över helgen att komma ihag att fa med sig allt.
kaj: vi har en dagmamma som kommer hit till oss pa dagarna när vi jobbar. Vi betalar 18 chf i timmen, pa det ska hon sen skatta osv...
*puffar upp denna tråd*
Har några frågor till er som bor i Schweiz. Hittar nämligen inte svaret på dem nånstans...
Tyvärr har jag inte svaret pa nagon av dina fragor, eftersom jag bor i Frankrike, men har du provat kolla in Comparis?
Som sagt, jag bor inte i Zürich men jag tror detta är priserna för lokaltrafiken: http://www.stadt-zuerich.ch/vbz/de/index/tickets/sortiment_preise/zvv_netzpass.html