Någon som bor i Schweiz
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
hej
någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
Ser fram emot lite svar....
Kram
IKEA finns, tyvärr har dom allt förutom välling
Vi sålde våra möbler vi hade i Sverige, hyrde en lastbil här och åkte till IKEA och fyllde den! Det var roligt (fast jobbigt att skruva ihop allt, det tog en vecka )
Svenska kyrkans hemsida:
mypage.bluewin.ch/Svenska_kyrkan/index.htm
Det låter ungefär så som vi ska göra. Fast vi ska ta med oss lite möbler, som sängar, byrå och Isaks möbler.
Men annat ska vi köpa där nere...
Känner att vi faktiskt kommer ro detta i land. I morgon får vi nyckel till ett förråd där vi ska magasinera saker och diverse möbler under tiden. Blir vi kvar väldigt länge så får vi ta ställning till hur vi gör med det i ett senare skede.
Men det är endel att stå i, men det är faktiskt kul
jasså, det såg jag inte ja det blir svårt
det blir något fel på den länken... hittar ingenting!
nu blev det nog bättre...
vad betyder detta mer exakt. Kan man bo i lägenheten från 1/9-sista mars pga? renovering? Jag förstod inte tyskan riktigt...
http://www.homegate.ch/homegate/detail?lan=e&advertisementid=102526783&level1=Mieten
Har kommit på ett smart sätt att se hur det ser ut runtomkring, man kan trycka på "street perspective"
Jag älskar att titta på bostäder på nätet och nu är det liksom på riktigt. Ska försöka boka ite visningar hemifrån Sverige så vi har att titta lite på i början. Sen är det så svårt med avstånd, man vet inte hur långt det är från de olika ställena...
Mamba - vet ni vilka d e som kommer flytta ner era grejer för er?