• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Helena S

Ain: Tack
    Lite nervös för vad jag skall göra med Alvin när jag får värkar!! Alvin kom på två timmar så om det går fortare andra gången hinner jag knappt till sjukhuset innan bebisen är ute känns det som Fast sambon är hemma två sista veckorna i aug så vi hoppas på bebis då

Mamba: inboxade dig om lägenheten....

• Minialp

Mamba - blev nyfiken, så tog en titt, min J har vänner som bor där omkring i de områderna, jag tycker d verkar bra där. Men jag har ju bara varit på besök så jag vet ju inte hur d e jämt så att säga..

• kaj04
    mamba: va roligt! kikade oxå på lägenheten, men det är svårt att säga, jag tror att birmensdorferstrasse ligger rätt i "smeten" o har mycket biltrafik, men jag är inte säker.

kolla in www.svenskamammor.com här finns massor med tips för mammor utomlands o inför flyttning etc.

jag bor bara 40 minuter utanför zürich, så säg bara till när du har landat. Yannick är lika gammal som din lille kille (december 2004) om jag minns rätt.

helena o ain: lycka till med bebisarna! skulle ha haft den 29e oktober, men fick ma i v12, så jag kan tyvärr inte hänga med er där!
  • Mamba
    kaj04 skrev 2007-07-24 21:30:02 följande:
    mamba: va roligt! kikade oxå på lägenheten, men det är svårt att säga, jag tror att birmensdorferstrasse ligger rätt i "smeten" o har mycket biltrafik, men jag är inte säker.kolla in www.svenskamammor.com här finns massor med tips för mammor utomlands o inför flyttning etc.jag bor bara 40 minuter utanför zürich, så säg bara till när du har landat. Yannick är lika gammal som din lille kille (december 2004) om jag minns rätt.helena o ain: lycka till med bebisarna! skulle ha haft den 29e oktober, men fick ma i v12, så jag kan tyvärr inte hänga med er där!
    Jo Isak är född i december 04. Pratar Yannick både svenska och tyska eller bara tyska?

Jag tror helt enkelt att vi får vänta tills vi är på plats. Kanske bokar in lite visningar redan här hemma.
    NEj nu ska jag återgå till mitt packande och rensande innan jag ska sova.

Ledsen för ditt MA, jag fick ett MA i v 20 för 4 år sen, vet hur hemskt jobbigt det är.
    Mamma till Isak & Love
  • kaj04

Yannick pratar båda språken, svenska med mig o schweizertyska med pappa o alla andra här. det går otroligt bra o är jätteroligt att höra hur han växlar hit o dit.

tja missfall är inte roligt, det var mitt andra inom ett år, så Yannick får vänta lite på syskon.

visst skulle ni få hyra en lägenhet till att börja med. är nog lättare att leta när ni är här o i zürich finns det ju mycket att välja på.

ska i säng, go'natt!

• Ain

kaj: vad trakigt. Och att fa tva inom sa kort tid maste verkligen vara tufft.

• Mamba

God morgon!

Har redan hunnit avklara samtal till försäkringskassan (jag får ha föräldrapenning även i Schweiz) och högskolan (ska hoppa av en utbildning som jag har studieuppehåll i just nu...).
    Nu ska vi åka till polisen och fixa med pass till lillen
    Ska rensa ur och lassa i väg en massa grejer till second hand. Vi är på G

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

Hujedamej vad jag är trött. Och det blir inte bättre av att det ÖSregnar här nu..
    Mäklaren var här i dag, vi har handlar fler flyttkartonger och en ny syskonvagn Ja vi köpte en P&T vagn i Sportutförande i limegrönt!
    I dag ska jag lägga ut vår nuvarande vagn på blocket!

Har snart rensat i hela köket, inte mkt kvar. Skönt att få gjort så mkt som möjligt...

Hoppas att ni har det bra där nere, det är varmt va? Jag hoppas att september blir en fin månad, och även oktober! Det är verkligen spännande detta!

IKEA finns i Zurich va?

Och svenska kyrkans barngrupp, när startar de?
    Jag vill gärna ha umgänge redan från början för Isaks skull

Mamma till Isak & Love
  • kaj04
    Mamba: du är flitig! visst kan det vara skönt att rensa ut oxå, det tycker jag är det bästa med att flytta!

just nu är det 25° o sol hos oss o det här vädret kan gärna fortsätta in i oktober. vi brukar ha fina höstar här.

IKEA finns på två ställen runt Zürich, Dietlikon o Spreitenbach.

Kyrkans sånggrupper drar igång i slutet av augusti igen o det är onsdagar o fredagar mellan 9.30 - 11.00 i zürich i kyrkans lokaler (beskrivning kan du ju få senare).

som sagt, hör av dig när du kommer ner eller titta in till oss på www.svenskamammor.com
    Isak ska inte behöva leka ensam...Flört
Svar på tråden Någon som bor i Schweiz