• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Mamba

haha, nej det förstår jag! Jag hade nog inte tänkt ta nån lägenhet bara så där, utan snarare fråga runt om områden så man vet lite sedan innan...

Altstetten, vad säger ni om det området?

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

vi ska som sagt titta runt innan vi bestämmer oss men jag hittade en lägenhet i detta området och undrar hur det området är? Nån som vet?
    Är det lite väl "off" eller vad säger ni?
    Det är bra att veta lite, för vi ska börja  boka lite visningar snart, ja om några veckor så vi har att göra i september

Mamma till Isak & Love
  • kaj04
    mamba: jag har kompisar som bor i altstetten o dom trivs jättebra. är centralt o den lägenheten ni har hittat ligger mitt i altstetten. det finns fina grönområden o lekparker i närheten o spårvagnen går mitt framför huset. vet inte om det är högljutt, är ni känsliga? vissa störs ju inte av en spårvagn som går var 10e minut, medan andra inte kan sova. eftersom du kommer att vara hemma, är det ju viktigt att du klarar av det.
  • Mamba
    kaj04 skrev 2007-08-04 11:09:00 följande:
    mamba: jag har kompisar som bor i altstetten o dom trivs jättebra. är centralt o den lägenheten ni har hittat ligger mitt i altstetten. det finns fina grönområden o lekparker i närheten o spårvagnen går mitt framför huset. vet inte om det är högljutt, är ni känsliga? vissa störs ju inte av en spårvagn som går var 10e minut, medan andra inte kan sova. eftersom du kommer att vara hemma, är det ju viktigt att du klarar av det.

ja, det är inte lätt detta med lägnheter. Vi får se hur det blir när vi kommer ner!

Jag tror jag vill bo relativt centralt men kanske inte precis brevid spårvagnarna, vi får väl se

Hur har ni det där nere? Vi grejar massa hemma nu. Huset ska visas på onsdag. Fick sms från mäklaren som sa att 1108 personer tittat på huset på nätet

Mamma till Isak & Love
  • kaj04
    mamba: här har vi haft det varmt, men det var visst sista fina sommardagen för i år... idag regnar det o det passar mig, dax att städa lite här hemma o det är lättare när regnet öser ner.

på lördag är det street parade i zürich. den största tecno paraden efter love parade i berlin, fast den har dom väl lagt ner nu?? vi flyr staden iaf för här kommer några miljoner besökare o jag har jobbat nog många år när paraden dragit genom zürich. är en häftig grej, men jag börjar väl bli för gammal Flört
  • Mamba

jasså sista? Varför skulle det vara sista? Vi har det fint nu, augusti kommer säkert vara supervarmt

Ja jag läste om den där paraden på nätet, kanske skönt att vi inte är nere ännu då

Mamma till Isak & Love
  • Minialp

Vi får väl se hur lång sommaren blir här hemma.. Det sägs ju att regnet ska komma imorgon igen. Men själv är jag mest glad för att min kära J kommer hit på fredag!! Nu har vi inte setts på 2 månader så saknaden är stooooor! Men det betyder visst att han missar en parad, men jag tror han överlever d!

• barbafin

Eftersom jag inte kan tillföra så mycket i diskussionen om Zürich så har jag startat en ny tråd om en ev. träff i Schweiz i höst. Vi var ju några som funderade på att försöka träffas och tänkte därför spinna vidare på den idén

Här är tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m23523685.html

• La lune

Hejsan schweizmammor! Jag har en fråga angående magknip hos små bebisar. Min dotter är tre veckor och har börjat få ont i magen under de tidiga morgontimmarna. Hon ligger då och kvider o gnyr o "pressar", det kan hålla på i timmar. Hon skriker inte, men det verkar väldigt obehagligt, hon får inte ut några gaser alls. Jag har provat massage o det hjälper till viss del, men inte helt.
    Jag läste här att Flatulex skulle vara motsvarigheten till Miniform, är det på recept eller? Funkar det bra, någon som provat? Eller finns det något annat ni kan rekomendera för att få bukt med gaser? Vore väldigt tacksam!!

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz