• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • Mamma Anna

Tar mig friheten att citera far2three trots att jag inte läst hela tråden

"Men att som somliga här förminska skillnaden mellan män och kvinnor till att handla om snopp eller snippa är rent befängt"

Gissa hur befängd jag är då jag inte ens ser skillnaden som skulle bestå i snopp och snippa, jag hävdar bestämt att det inte finns några kön alls utom de vi konstruerar. Visste du att det finns människor som föds med kvinnliga kromosomer och manliga könsorgan t ex. Eller med både manliga och kvinnliga könsorgan. Där har ni nåt att fundera på...

• Du är för liten

Tja, om man kan framföra sin åsikt sakligt anonym 2170545, och våga stå för den och säga att 2så här tycker jag, jag har lyssnat på riktigt på andra åsikter" osv... så får man ju tycka det om man vill så länge man inte förnedrar någon.
    Men du står ju inte ens för att du tycker det själv, så då är det svårare att acceptera.

• Pamela

Anonym #2170545:

om det nu aer din osikt varfor vogar du inte sto for den, utan aer anonym?

• ROKA

verkar som om vissa håller med mig till en del iallafall
    Men vad spelar det för roll om man är anonym eller inte?
    Bättre det än att hita på något falskt namn och låtsas vara nån annan!!

Kom å tänka på en sak när jag läste ovanstående inlägg,
    När blir man förnedrad egentligen??
    HAr hört kvinor säga att de blivit förnedrade för att andra kvinnor är med i tex p-rullar!!!!!!

Hur blir de förnedrade?????

Jag blir inte förnedrad för att tex någon annan man gör nåt tok!!!
    Nu kom jag ifrån ämnet, förlåt

• Pamela

det spelar roll om man e anonym! anonym #2170545 visade tydligt att hon/han aer medveten om att dennes osikt aer politiskt inkorrekt och daerfor inte vogar sto for den eftersom att den aer grundad i fordomar! dessutom aer det inte tillotet att anvaenda sin anonymitet po det viset, kanske daerfor det aer borttaget!

• Du är för liten

ROKA, förnedringen är att använda uttryck som "förpestat".

• ROKA

politiskt inkorrekt?

så himla korrekt är det väl inte att vara homo enligt jemene man?
    då skulle de väl inte uppleva att de blir diskriminerade så ofta som man bruka läsa å höra.

Jag kanske umgås med en speciell sorts människor vad vet jag? men de flesa jag känner både privat och på tidigare och nuvarande arbete tycker inte att det skulle va ok för dem om homos tog hand om deras barn.

• Pamela

ROKA:

som jag sa innan, visst aer homosexulitet AVVIKANDE men absolut inte inkorrekt eller onaturligt.

ja det moste vara din vaenskapskrets, for jag vaegrar att tro att majoriteten aer fordmsfulla homofober.................

• ROKA

Men det hela handlar ju inte om att ha fördomar, vi vet alla(hoppas jag) vad det innebär att tex vara homosexuell. det handlar väl om hur man vill att sina barn ska växa upp, vilka värderingar, de ska få osv.
    som jag sagt förut behöver det inte vara nå fel på en homosexuell människa i sig, det kan vara precis tvärtom.

En homosexuell kan självklart uppfostra ett barn lika bra som nån annan under samma förutsättningar men frågan här är om vad man tycker är ok och vad man vill. eller hur?

• maha6305

Pamela 11:58
    Vad bra. Då är vi överens. Det var ju precis det jag menade med det jag skrev.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in