• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • Pamela

sjaelvklart att det handlar om vilka vaerderingar man vill ge sitt barn, men en persons sexuella laeggning har ju inte med vaerderingar att gora. en homosexuell person kan ju ha samma vaerderingar som vilken annan och att tro att en persons sexuella laeggnig har med vaerderingar att gora aer fordomsfullt, och do spelar fordomar roll!

• Pamela

MAHA:

sorry missforstod. jag tar illa vid mig for att jag har so monga goa vaenner som aer homosexuella o jag skulle forsvara dem i vott o torrt!

• Dinah

Hade inte brytt mig om deras sexuella läggning, såvida de inte är pedofiler eller annat skumt, men det kan man ju lika gärna råka ut för hos heteropar.

Vilka barn bryr sig om ifall folk är hetero eller homo? Det är vuxna med fördomar som bryr sig.

• ROKA

sexuellt beteende och människans mening på jorden är en värdering för mig liksom allt beteende inom andra områden ma kan tänka sig, är inte värdering samma sak som syn på saker?

• yohanna

OJOJOJ!
    borde nog sitta på mina händer nu men jag är så jävla arg så det går bara inte.

Roka:
    Vad är normalt för dig? "Tror inte at vi av naturen är skapta för att vara homosexuella." Och vem tror du skapar oss eller vad är det som går fel om man blir homo?
    "det kanske går att hindra vissa personer att utveckla sin läggning med tex rätt uppväxt" - jag har haft en superb uppväxt, och världens bästa föräldrar som älskar mig precis som jag är. Jag skulle personligen _aldrig_ vilja ha en förälder som uttrycker de åsikter du precis gjort.

"Vad har hänt med folks moral och värderinar egentligen???" - Vad har hänt med dina som gjort dig så otrolig fördomsfull? Det är faktiskt en bättre fråga.

Och ja, jag blir faktiskt upprörd. För hur kan man säga att man skulle älska sitt barn men inte se det som normalt? Jag hoppas för din skull (coh främst dina barn om du har sådana) att de aldrig gör något onormalt alls.

Far2three:
    suck. suck. suck.
    Vad kan man egentligen förutspå om en gammal, för jag antar att du inte är 20 iaf.. (och kom inte och säg något om min ålder nu - jag e redan förbannad utav helvette på dig.) *ursäkta utsvävningen*

För det första: jag uppskattar iaf att du har sunda värderingar, för det mesta.
    Men våra åsikter går isär om det där med manligt och kvinnligt. Kan mycket väl ha att göra med att vi är från olika generationer´, men jag uppskattar inte att du underminerar mina argument och kallar mina ord befängda. bara så du vet.

Multikapacitet säger du. Varifrån har du faktan att bevisa att det faktiskt är så och att det inte bara är så som normerna ser ut? Det är ju iaf positivt att du säger att vi kan uppfatta det viktiga i det som sägs trots tjatter. Jaha - men nu generaliserar du ju. Du kanske skulle komma och hälsa på mig på mitt jobb där vi är endast är kvinnor. Jag har då aldrig hört något tjatter. Inte heller i skolan eller när jag umgås med mina vänner. Men vi kanske är ett undantag?

• Molnet

Varför har vissa ett behov att uttrycka att andra är onormala, och därmed se sig själv som normal? Det undrar jag.

• ROKA

om du syftar på mig så kan jag erkänna att jag absolut inte är särskilt normal.

Men det har ni väl märkt

Måsste man va det?
    vi diskutterar väl bara åsikter och det är väl inget att bli arg över som vissa blir???

• yohanna

Roka:

Självklart - men jag undrade vad du tycker är normalt?

"yohanna verkar vara en sorts människa som blir upprörd när någon annan tycker nåt annat än henne och vill bestämma vad andra ska tycka och säga." - eftersom jag är moderator så ska jag inte själv agera i ärendet men jag anmälde dig precis för personligt påhopp. du har inte rätten att spekulera i vilken typ av människa jag är.

• giz

svarar på ursprungs frågan:

vem fn bryr sej om det är en man å en kvinna eller 2 män eller 2 kvinnor som uppfostrar mina kids utan allt handlar om att barnen mår bra och känner sej hemma och älskade.

att ens ifråga sätta ngt sånt (inte riktat mot ts utan bara vädrar mina tankar) är som att fråga: skulle du låta en invandrarfamilj adoptera ditt barn. å nu skriker alla: det är väll för fn skillnad är du invandrar fientlig osv osv.

noppe e jag inte. jag ser det lika självklart att oavsett sexuell läggning eller ras eller vad det nu är så ska man få adoptera barn. det handlar om att ge ett barn kärlek å trygghet.
    barn är inga status prylar som homosexuella ska ha bara för att det är popis. dom har samma längtan efter barn som hetropar.....
    tjejer har ju ganska lätt att skaffa kids men alla killar som lever i parförhållande har lite svårare........dom kan ju inte gärna göra en one-night-stand osv..

äää jag virrar bara..... men anyway jag anser att om mina barn behöver en ny familj så gör det inte mej ngt vad den familjen har för sexuell läggning. det var väll det jag ville ha sagt

• yohanna

Anonym: avslöja vem du är, annars har du använt anonymiteten felaktigt.
    Visst får man säga det man vill - men påhopp är inte okej.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in