• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • ROKA

JAg tycker i grunden att alla människor har lika värde, men som alla andra har jag en åsikt om saker och ting, menar absolut inte tex att homosexuella inte ska tillåtas existera eller nåt sånt. Är absolut inte rädd för det heller som någon tycks tro, tycker bara inte att det är något som man ska acceptera som fullständigt normalt.

• Brodsmulan

ROKA.. törs du svara på min fråga då?
    Om något av dina 2 snart 3 barn kommer hem och säger sig vara homosexuellt, hur reagerar du? Skulle du då inte acceptera ditt barn som normalt?

Kan säga att själv skulle jag naturligtvis bli chockad, då det är inte det 'normala' i vårt samhälle, men bara man fått hämta andan och tanken så skulle jag stötta mitt barn fullt ut gentemot detta snedvridna samhälle som finns.

Och JO det finns studier som påvisar att män i högre grad känner olust än kvinnor iom att det är lite skillnad på två kvinnor än två män, själva samlaget ter sig mer.. får man kalla det otäckt!

Alltså, jag vill inte provocera, men tycker det är intressant att diskutera just hur man ser på olika människor.. olika läggningar, olika hudfärger, olika status i form av ekonomi osv.

• Molnet

ROKA

Homosexuella människor är inga avarter, de är människor precis som du och jag och minst lika bra föräldrar och förebilder som vem som helst!

Såna här uttalanden får mig att kämpa ännu mer för allas lika rätt i samhället!

• ROKA

Om mina barn berättade att de var homo skulle jag såklart acceptera det men jag skulle fortfarande inte tycka att det var normalt på samma sätt som jag skulle acceptera och älska ett tex handikappat barn men inte tycka att det är normalt.
    Jag tycker att man ska skilja på det som är vanligt förekommande och det som är normalt.

Nu kommer jag inte så mycket längre i den här diskussionen, bara att acceptera att alla är olika, man får tycka vad man vill, jag blir inte det minsta upprörd när tex någon tycker helt olikt mig men det gör visst visa andra.

• Molnet

ROKA
    För att få bukt med diskrimineringen i samhället måste vi alla ta ansvar och inte ursäkta oss med att det är mer normalt att vara hetero (bara för att man själv inegår i den kategorin), därför är bögar och flator onormala. Vad syftar den typ av uttalande till?

Man hjälper knappast de människor som är diskriminerade att få en chans till frihet och lika rättigheter som majoritetsbefolkningen!

Givetvis får alla tycka, vi lever i en demokrati men någonstans måste man säga ifrån när åsikter blir till fördomar!

• ROKA

En sista sak!
    jag gör oxå saker/ gillar saker som är "onormala" det kan jag erkänna.
    Vad är det för fel att kalla något onormalt om det är onormalt?
    Varför hyckla?

Om man sedan vill kalla det diskriminering får man väl göra det.
    Jag hr själv tex homosexuella som är anställda på mitt företag, de är jättetrevliga osv, de vet om mina grunläggande åsikter mm men det är inget att bråka om för dem eller för mig.

• Pamela

Jag har massa gay-vaenner och skulle inte ha nogra problem som helst! Tvaertom, de gay vaenner jag har aer de mest lyckliga och aerliga maenniskorna som jag har traeffat... inga doliga forutsaettningar for ett barn att vaexa upp i !!

• Pamela

varfor aer alla so fixerade vid vad som e 'normalt'... verkar vara en son j***a svenne sak...

• Laurencia

Jag har absolut inget emot homosexuella. Tycker de ska få adoptera barn/skaffa barn utan tvekan. Skulle jag behöva lämna i från mig mitt barn och hade möjlighet att välja föräldrar skulle jag inte göra det utifrån sexuallitet, utan utifrån "känslan" av hur de fungerar som föräldrar.

Jag förstår inte debatten om homosexuallitet. Om två människor älskar varandra och respekterar varandra oavsett kön vad kan då vara fel? Vad påverkar det mitt liv? Jag bryr mig inte om vad mina arbetskamrater, grannar, vänner gör så länge det sker av egen fri vilja och med respekt för sig själv och andra.

LEVE KÄRLEKEN!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in