• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Roisin Dubh

I framtiden ska det uttryckligen stå varning om det är en varning man får men fram till nu har det varit en del brister i de förformaterade meddelandena och ibland har varningar kallats för "tillsägelse".

Snurp, om du kollar i rapportformulärets lista nu så kan du själv se vilka slags ärenden som ger varningar.

/Hanna, inte moderator

• Linapo

jag fick en varning om att jag använt min "anonym" felaktig och som straff skulle den plockas bort under en tid.

Jag undrar vad är "en tid", jag fick aldrig någon stopptid och har ingen större lust att lägga ut något personligt under anonym och så blir det inte anonymt? Förstår ni vad jag försöker få fram?
    Den informationen borde vara bättre, ni borde skriva hur länge den är bortkopplad

• CB72

RD- har du lagt av som moderator. Eller är du i strejk än??..

//CB72..

• Snurp

RD, nej nej nej....jag menade hur ser jag själv här i mitt ksypin eller ??? om jag har en varning. Hur visas eller medelas dessa.

• Mamma Ninna

När jag lägger in smiley´s med hjälp ovan för rutan stämmer det aldrig, varför?

• Mamma Ninna

Hamnade detta rätt föresten?

• Snurp

gör inget. De strejkar så vi kan nog leka lite.
  • ming

Ja, en fråga till!
    Får man bryta alla regler nu när ingen håller efter dem?

• Snurp

det blir livat. Och Patrik kikar ju bara in någon gång i veckan, vad jag förstår..
  • Roisin Dubh

ming, du kunde bryta dem innan också om du kände för det.

Svar på tråden Moderatortråden