• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Tristan

Jag funderar ju inte på när ni är där och drar det vidre till om ni arbetar eller glider runt som en medlem.

Jag tänkte rent allmänt bara.
    Det är ganska många ggr som jag har tänkt för mig själv att det där skulle jag inte ha accepterat eller det där lät ju bara för mycket osv. Och då drog jag slutsatsen att ni också måste få en skymt av dessa inslag...

Men har ni inte sett dem så är det ju inte för mig att ifrågasätta. Min fråga var för dem som man låter ligga kvar trots att man sett dem, liksom!

• My 2

Tro aldrig att vi sett dem om du inte rapporterat dem, det är en bra regel

• Tristan

Ok, fast det är ju lite synd... Då ska jag försöka rapportera mera!!

• My 2

MuminMy önskar göra ett litet tillägg till att jag ovan skrev:

"Kvarvarande moderatorer har rensat ur rapportlistan nu. "

De ärenden som redaktionen behöver ta tag i av olika anledningar har i detta första skede nekats, vi har sedan skickat den information vi har till redaktionen. Det är sedan upp till dem att vidta lämpliga åtgärder.

För er medlemmars trevnad har moderatorerna tagit hand om rutinärenden som dubletter och "anonym". Vi hoppas och tror att redaktionen skyndsamt kommer att åtgärda de brister som finns i bland annat villkor och policy. Vi hoppas också att både Roisin Dubh och Venus snart är tillbaka hos oss, de har lämnat ett stort hål.

Kram alla vänner!

• Kajsan

Hallå moderatorerna, är det nån av er som inte strejkar/fått sluta?
    Jag har ett par anmälningar som jag tycker brådskar, ska jag skicka dem direkt till Patrik istället tycker ni?

• sky1208

hej, jag fick det i min inbox idag..

2005-03-18 19:34:55 Från: *Moderator

--------------------------------------------------------------------------------
    Ett inlägg som du skrivit har plockats bort då det gränsar till brott mot medlemsvillkoren. Det är ingen tydlig förseelse och därför får du en tillsägelse (en mildare variant av varning), men tänk på att undvika sådant här framöver. Här är en kopia på ditt inlägg som plockats bort:

Rubrik: "Trött på gästboksgnällande!!!"
    Is she for real?? *chockad*

--------------------------------------------------------------------------------

Meddelandet har lästs 2005-03-18 19:57:13

• ming

Sky-> Det är ju just sånt här som gör att moderatorerna strejkar.

• Mor64

sky1208, moderatorerna kan inte göra mer med ditt ärende, de har inte befogenheter att ändra redan fattade beslut. Vänd dig därför direkt till redaktionen, medlemmen Patrik här på fl, eller maila till info@familjeliv.se med dina frågor så kan redaktionen förhoppningsvis hjälpa dig.

.

• ming

Sky-> Det var väl förresten just att ni diskuterade och hängde ut en medlem på FL.

• Mor64

ming och ni andra: moderatorerna strejkar inte längre, utan de moderatorer som står på listan arbetar och Roisin och Venus är satta i karantän.

Svar på tråden Moderatortråden