• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Snurp

säger jag inte, men Mod. vet vilken jag menar.

• Bebis

Den e ju typ låst..... fast inte låst på riktigt...

• CB72

Men Centurion- skulle inte du gå å sova??..

• kalaskulan

Jag har hört att ett anonymt inlägg inte är helt anonymt egentligen.

så nu till mina frågor, kan nån spåra upp anonyma inlägg och isåfall varför står det att dom blir HELT anonyma?
    (bredvid rutan där man kryssar i anonymitet)

• BEAZ

kalaskulan:

jag tror att det är så att Patrik kan söka upp den anonyma o endast han. Just pga att det man skriver kan avra olagligt o då måste de kunna spåra dej.

• My 2

Phu: Det var många frågor. Jag ska försöka svara för mitt kundservicehjärta kan inte låta dem ligga här obesvarade... men det är alltså jag, My, som svarar inte moderatorn.

Glass: Moderatorerna har gjort Patrik uppmärksam på att detta behövs ett flertal gånger förhoppningsvis tar han snart tag i det. Han har sålänge tydliggjort varning och tillsägelse i forumpolicyn.

Du är för liten: Kontakta honom igen och säg att du misstänker att du fick dubletter och be honom kolla det. Du får alltid ett meddelande om du har gjort något felaktigt.

Snurp: Risken är nog att du fick en och annan varning där.. mest för att Moderatorerna ville få Redax uppmärksam på tråden... f'låt... men jag tror att under rådande omständigheter bortser de nog från dem, annars kan du hänvisa till MuminMy (moderator) för det var hon som tog bort dem.

Mamma Ninna: Texten är felaktig, redaktionen vet om det men har inte åtgärdat det. Flera medlemmar har de rätta teckenkombinationerna i sina krypin, Roisin Dubh är en av dem om jag inte minns fel.

Snurp: Moderatorerna har inte fått något besked från redax ang. den tråden så vi tvingas låta den stå som den gör. Moderatorerna har den i sina favoriter och ser om det kommer nya inlägg i den som då tas bort.

Kalaskulan: Eftersom ägaren av sajten är ansvarig för allt som skrivs här kan han och hans anställda (inte moderatorerna) se vem som döljer sig bakom en anonym.

allmän information: Man behöver inte vara rädd att kryssa i anonym-knappen för att man tror att man är avstängd från funktionen. När man är avstängd kan man inte kryss i anonym. Det finns alltså ingen risk att man "avslöjar" sig den vägen.

• My 2

Lite statistik för den intresserade:

Just nu finns det 367 obehandlade rapporter fördelade på 80 olika inlägg.

Inläggen är anmälda i följande kategorier:

Hets mot folkgrupp 1
    Brottsligt 4
    Upphovsrättsintrång 1
    Påhopp kränkning 9
    Provocerande-påhopp 1
    Olagligt bantningsmedel 1
    Anonym 23
    Felplacerad 2
    Smutskastning 1
    Övrigt 14
    Anonymt påhopp 2
    Radera eget / dubblett 13
    Milt påhopp 6
    Olämplighet, provokation 2

Moderatorn har givetvis möjlighet att ändra kategori om han/hon finner någon annan kategori mer lämplig.

/my
    *som har för mycket tid *

• Snurp

Olagligt bantningsmedel !!

undrar om den funkar ??

• Boadicea76

Hej!
    Antar att detta faller in under sånt som ni kanske inte kan svar på,men vart vänder jag mig iså fall?

Min fråga är: om jag söker på något i gamla inlägg, så kan jag inte läsa de inlägg som kommer upp. Alltså, jag ser att det finns inlägg men de innehåller ingen text. Lite svårt att förklara. Jag ser alltså vem som skivit det etc, men inget "innehåll". Väldigt irritetande! *ler*

/Boadicea

Svar på tråden Moderatortråden