• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • My 2

Webbdesignern i mig skriker "hjäääälp" över den där klammern Men den fyller ju sin funktion... har dock hellre sett att den stod _under_ namnet istället för efter "Online" och utan "klammer", men alla kan ju inte vara lika duktiga som mig

• Glass

My, vad betyder quot; ?
    Jag har sett det i lite olika sammanhang, men i ungefär samma situationer, men jag fattar inte

• My 2

Glass: Det händer när man skriver flera bokstäver av samma och dessutom avslutar med " " är ascii-koden för " det är nog en liten bugg i programmeringen här....

alltså

"hjääääälp"

och

"hjälp"

• My 2

och nu la den istället till ascii-koden för "ä" - ä

• Glass

Aha, tur att jag frågade. Jag tyckte att det såg rätt flått ut, så jag funderade på att börja använda det, men det var en väldans tur att jag inte gjort det ännu

• My 2

Jag tror minsann någon läser den här tråden, för se, nu är mitt förslag på bättre placering av ordet "moderator" genomförd.

Tack, å du store osynlige gud

• yohanna

MuminMy: har du direkt kontakt med han där uppe eller?

• ulrika 77

hahah så fint det blev!! Jag har skrivit till patrik å visat mitt intresse att hjälpa er flitiga myror! Får se om han nappar!

• Pojkmamma

Ett förslag angående våra moderatorer som sliter så hårt. Är det möjligt att ha ett nick när man agerar moderator och ett när man är privat?

Jag hajjar till lite om en moderator skriver i ett inlägg. Det känns som någon kommer in med en tillrättavisning. Jag vet att ni är vanliga människor men det känns ändå.

• My 2

Pojkmamma: Det har stötts och blötts, redaktionens hållning just nu är att vi ska moderera under våra vanliga nick. Det finns för- och nackdelar med båda varianterna. De flesta av oss inleder med "Moderatorn här" eller liknande om vi "modererar" och vi skriver alltid under med "Moderator", så ser du inget sånt är det bara vi själva

Svar på tråden Moderatortråden