• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Trulis

Hej hej...

En liten fråga här då hoppas den passar in här, annars får jag väl ta moppo helt enkelt ...
    Hur funkar detta med bildgalleriet egentligen? En del tycks ha ett helt album i sina gallerier, men jag får bara ha tre bilder? Sen är det fullt, och dessa bilder är inte så stora i sig..? Varför är det så?

• Bebis

alla har ett visst antal MB att ha bilder på. de te lika för alla så dina bilder kanske är stora ändå?

• Trulis

mjo... kanske det... själv tycker jag inte det är så stora... Och när jag hade bara EN bild inne, så hade jag typ två% kvar att utnyttja.. och de nya bilderna borde inte ta så mkt plats tänker jag... Märkligt eller hur?

Kan det vara så att jag först la in en bild som jag misstänker kunde vart för stor, och nu ligger kvar och "skräpar " nånstans..? Jag är ju rätt ny här så jag kan ju ha missat nån rensknapp.... ?

• Bebis

nä alla bilder syns ju.. ta bort en bild i taget då så bör du ju se vilken bild som e så stor.

• Trulis

Får testa det.. annars så återkommer jag.

Tack!

• My 2

Tack för hjälpen bebis

Trulis: Tänk på att alltid förbereda dina bilder i något fotoredigeringsprogram innan du laddar upp dem, spara dem som jpg i kvalite "medium", passa också på att göra dem mindre i "bred och höjd". Då borde dina bilder bli ca 30-70 kb tunga (som jag brukar kalla det för att skilja på det ooch storlek) och då får du plats med måååånga bilder

/my

• Trulis

Aha jag får styra upp det så,

Bebis och Muminmy TACK för info, och ha en bra dag!

• johanstrom

jaså?
    känns lite märkligt... Som om en bit av ens existens här på FL inte hängt med. Ingen som kan berätta?

Tycker inte om när det ligger en massa oro begravd under mattan, eller är det hela utagerat och över nu?

• My 2

Johan: Glömt och begravet vet jag inte, men under utredning i varje fall. Det som hände var att vi tröttnade på att redaktionen var så frånvarande och i det allmänna tumultet skrevs några inlägg med mindre lämpligt innehåll. Detta ledde till att Venus och Roisin Dubh fick sin moderatorstatus tillfälligt indragen, vi väntar fortfarande på bossens slutgiltiga beslut (men övriga moderatorer hoppas givetvis att våra kollegor kommer tillbaka - de är saknade!).

Vi har också fått reda på att redaktionen ska göra en översyn över hur de arbetar med moderatorer och vilka som är det och vilka som ska vara det i framtiden, så den som lever får se!

/my

Svar på tråden Moderatortråden