• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Marstös

En fråga till red egentligen, men om det är någon som vet är jag tacksam för svar. Varför fungerar inte smileysarna?

• cotton

Tycker i och för sig att det var helt rätt att de fick sin moderatorstatus indragen då deras handlande var fel, men nu har den varit indragen ett tag och de har "fått vara på sitt rum och begrunda" tillräckligt länge tycker jag. Vore kul om de fick komma tillbaka som de moderatorer de är!

• Tant Raffa

Jag tycker definitivt inte att varken Roisins eller Venus handlande var fel på något sätt, om de inte gjort som de gjort hade inte så mycket hänt här på fl som det faktiskt gjort de senaste veckorna. Tycker att det är fantastiskt att det fungerade andra gången med - när Roisin sätter ner foten reagerar redax. Precis som förra gången hon gjorde det, då tillsattes äntligen fler moderatorer, och som den här gången, äntligen kom redax tillbaka med klara och tydliga regler för vad som gäller för moderatorerna här på fl. Heder åt såna som vågar utmana - för det godas skull!!

• My 2

Red läser ju denna tråd så nu vet de *ler*

• Lilou

Kanske redan har fragats...men hur kommer det sig att man inte vet vilken moderator som har flyttat/tagit bort ens inlagg?

• My 2

Lilou: Du kan läsa om det och mycket annat under "upprätthållningen" i menyn till vänster.

Kort sagt: Eftesom det inte är jag, MuminMy, utan moderatorn som fattar beslut, ibland är det inte en enskild moderator som fattat beslutet utan det har växt fram i samråd mellan flera. Den största anledning är dock för att det inte spelar någon roll, moderatorn kan inte ändra på ett fattat beslut, det kan bara redaktionen och därför ska alla överklaganden / frågor gå dit och inte till den enskilda moderatorn.

/Moderator

• Lilou

Tackar sa mycket for svaret, MuminMy!

• johanstrom

Ah, tack! Då känner jag mig mer hemma igen.
    Helt hemma skulle man naturligtvis känna sig om Rosin åter blir moderator!

Ha en bra dag!

• Tant Raffa

johanstrom, det var det bästa förslaget av dem alla, självklart ska Roisin bli det, om hon själv vill!

Svar på tråden Moderatortråden