• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Bebis

Heeeej kikar runt i era vackra krypin o undrar lite hur länge det dröjer innan man får ta del av godsakerna *Bebis FL-beroende*

• My 2

Bebis: Det vet bara den store guden, men jag har en stark misstanke om att han tjuvläser i denna tråd så kanske han svarar?

• Patrik

PLUSTJÄNSTERNA kommer att dröja lite till pga att vi inte vill sälja in något som inte är komplett, räkna med minst några veckor till.

• My 2

Se! *spookey* Patrik måste ha nån larm på mina inlägg nuförtiden

• msblaise

hur är det egentligen med svordomar?? hur mycket får man svära??säg att jag är jätte-jätte-jätte-arg när jag skriver en ny tråd??

• Patrik

msblaise, om du uttrycker dig så pass dåligt att ditt inlägg tydligt kränker andra eller markant försämrar kvalitén på innehållet så finns det skäl att plocka bort det. Men generellt sett så följer och tolkar vi rådande netiketten och man är ganska fri att uttrycka sig som man vill, det är bara det att du själv måste ta ansvar för vad du skriver och på vilken plats det hamnar och själv se till att det inte blir störande.

Mitt råd är, skriv inte när du är jätte-jätte-jätte-arg, vänta en stund och samla dig så att du får mer kontroll på det du skriver annars sätter du kanske bara käppar i hjulet för dig själv. Det finns normalt inga förmildrande omständigheter som rättfärdigar något dumt man skrivit, en publicering är alltid en publicering.

Observera att din medverkan och sätt att skriva på också bygger upp din nätidentitet, den baserar man inte på hur man ser ut utan utifrån dina inlägg och det du bidrar med på webbplatsen. Att bli arg många gånger och skriva dumma saker färgar också av sig på hur andra ser på dina inlägg och det är kanske inte alltid man vill framstå som en arg människa. Något enstaka snedsteg är nog naturligt och acceptabelt och förstör inte din nätidentitet, men man måste ändå ansvara för det man skriver.

• My 2

msblaise: Ja du, det får man liksom avgöra av sammanhanget, grundreglern är dock att "Din medverkan på Familjeliv måste hålla en trevlig ton och vara berikande i största allmänhet." och åttioelva svordomar i rubriken är ju knappast trevlig ton... Men å andra sidan är vi ju inga supermoraltanter eller...

Så svaret får bli sådär svenskt: Lite lagom kan man få svära!

/Moderator

• msblaise

tackar patrik för svaret och förstår lite bättre hur detta funkar..jag är lite impulsiv ibland och är inte så bra på att tänka innan jag agerar,men jag jobbar på det!
    ha det bäst!!

• Bebis

*gråter* så taskigt Hehe jaja den som väntar på nåt gott....

• Bebis

O eftersom den sora guden.. Eh... Jag menar Patrik läser här i tråden så frågar jag väl här med. När ska ni fixa till smileys listan?!?!

Svar på tråden Moderatortråden