• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Tin o Trolls mamma

Va? Är rubrikerna utbytta? *yrvaken och förvirrad*

Ekorren.

• Isolde

Just det:

Är det särskilda inlägg som du tycker bryter mot FL:s forumpolicy, anmäl dem ett och ett! Vi har inte tid att gå igenom en tråd, och när det som i det här fallet dröjer med en principfråga behöver vi de medlemmars hjälp som faktiskt läser tråden.

• Junija

Ekorren och Ankissen:

Försöker mig på ett amatörsvar...
    Det verkar som att de trådrubriker som har asterisker framför sig är de trådar som inte längre har en riktig rubrik kvar (de gamla trådarna), utan de har första orden i inlägget som rubrik numera.

De trådar som skapats efter serverhaveriet är utan asterisk... tror jag iaf

• MosterMaggi

>Isolde, tack för svar! En uppföljande fråga? (*Synnerligen trött o trög idag*) Du skriver "Man anmäler tråden" Är "Man" = Moderator, eller "Man"= enskild medlem? Det står förstås i Allmänna Villkor slår det mig - jag ska läsa där... Ibland behöver man skriva frågan för att börja tänka

• Bebis

Varje enskild medlem ska anmäla det de tycker bryter mot reglerna. moderatorerna kan inte gärna springa runt o leta reda på allt

• MosterMaggi

Jo jo, så långt är jag med, men jag har inte tänkt på /sett förrän NU att det finns en "anmäl"-knapp vid själva inlägget oxå. Att det finns vid allas svar är jag på det klara med. Det är inte alla dagar självklart att hålla isär vad som gäller var om man som jag håller till på lite olika ställen.

• My 2

Lyfter och meddelar att det verkar som om de rapporter som utfördes under gårdagen (första april *ler*) inte blev utförda, dock har rapporten försvunnit från vår lista. Så om du har rapporterat något, inget har hänt och du har inte fått något meddelande så rapportera igen!

Tack på förhand!
    /Moderator

• My 2

Rapportlistan fungerar inte idag heller. Så alla ni som undrar varför vi inte tar tag i era rapporter vet nu varför.

Patrik: Meddela oss när det är fixat "får databasfel, script is terminating".

/my

Svar på tråden Moderatortråden