• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • My 2

Fråga till Patrik: Är det möjligt att öppna så att TS själv kan ändra rubrik på sitt inlägg? I så fall kunde man göra det nån vecka nu så fick alla TS en chans att ändra tillbaka rubriken på de som "knasat" sig, då skulle det ju bli ordning på de aktiva trådarna i alla fall... Bara en tanke. /my

• Junija

En fråga till er moderatorer:

När en tråd spårat ur fullständigt - tänker på en som t o m ledde till att folk började ringa polis och sjukhus mm, och folk efterlyste att redax skulle kolla upp anonymiteten hos den "drabbade" etc; Har ni något telefonnummer eller personsökare eller liknande som ni kan nå redax på de gångerna? Eller får ni vackert vänta och se rapporteringarna växa tills de loggar in?

• My 2

Junija: Nope det finns inte och det är inte heller en sådan här sajts syfte. Jag tror jag minns tråden du syftar till och tyvärr tar för många sina "nätliv" på för stort allvar. Sådana händelser måste man lita på att IRL-världen tar hand om.
    /my

• Junija

MuminMy:
    Håller jag helt med om. Minns bara att det var rena kalabaliken den gången, så jag tänkte om det ändrades lite då.

Tänkte även på de gånger när ett "troll" skriver mass-hat-trådar om andra medlemmar och de registrerar flera nick så att det blir lite ohanterligt med alla protester som jag misstänker ramlar in? Eller har ni möjligheten att stänga av en medlem de gångerna?

• Du är för liten

ehm.. vad har hänt med rubrikerna?

• Patrik

Enklast är att maila mig patrik@familjeliv.se om det är någon rubrik på ett inlägg som startar med en * som ni/trådstartaren vill ändra tillbaka.

I mailet skriv "Ändra trådrubrik", klistra in trådlänken samt skriv den nya rubriken.

• My 2

Junija: Tyvärr inte. Vi har bett redaktionen att få någon möjlighet att tillfälligt spärra konton, vårt förslag har varit att t.ex  två moderatorer båda måste begära spärrning för att det ska fungera. Vi har inte fått något besked från readax ang. detta.
    /my

• Junija

MuminMy:
    Det skulle inte skada om ni fick en sådan möjlighet. Tvärtom, det skulle nog bara gynna forumet de gånger som dessa tråkigheter händer. Det påverkar stämningen enormt negativt när trådar och forum spårar ur.

Svar på tråden Moderatortråden