• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • snartliverhorn

Hej alla nya!! (och gamlingar )

Igår var en tung dag för mig. Vaknade med massor med blod och det ville aldrig ta slut. Vi ringde gynakuten men jag blödde inte tillräckligt för att få komma in på direkten ansåg dom, så vi fick en tid 9:40 idag.
    Iväg och in i gynstolen igen. Först kollade hon vart blodet kom ifrån och såg att det var ifrån livmodern vilket hon mycket väl pungterade att det inte var bra. (vet jag väl, kolla så att Herkules är kvar, va de enda jag tänkte)
    Sen tittade hon på Herkules och där var det full aktivitet. Han sprattlade med armar och ben och hjärtat tickade på som det skulle. Snacka om att en sten lättade från hjärtat. Han hade tom växt 4 mm sedan i torsdags

Blodet är fortfarande kvar men kommer troligtvis från livmoderstappen och är absolut ingen fara för barnet. Det kan hända att blodkärlen inte hänger med när livmodern töjer sig och kan därför spricka.

Vilken berg och dalbana detta är måste jag säga. Antingen oroar man sig för det ena eller det andra..phuu!

2 och en halv vecka kvar till vecka 12.....

• Catta80
    Husmusen8 skrev 2007-07-17 15:03:43 följande:
    Undrar om någon här kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag var idag på ett VUL (är i v.7+1). Allt såg bra ut med ett litet pickande hjärta men en stund efter VUL fick jag bruna flytningar? Någon mer som varit med om detta, kan det ha med VUL att göra. Är så orolig för att det ska vara missafall Jag kan inte ringa kliniken eftersom de har semesterstängt, det var bara en läkare som jobbade tillfälligt idag.Jag hoppas jag kan skriva in mig på er lista snart, har inte vågat riktigt än.
    Förmodligen beror det på att du har sköra slemhinnor just nu det är säkert ingen fara
  • shoppingfia

Hej!

Snartliverhorn, vilken pärs men vad härligt att Herkules mår bra!

I dag har jag jättemycket mensvärk.. typiskt när man gått och oroat sig för att man inte haft några symptom börjar man oroa sig för värken..tyckte till och med att det kom lite rosa på pappret förut men det var knappt man kunde se och nu har jag varit på toa flera gånger och det är inget mer..hoppas det är växtvärk och att slemhinnorna är sköra.. är i vecka 11 , en och en halv vecka kvar till första milstolpen vecka 13 !
    Då är det även dags för kub testet och jag hoppas få se bebisen igen och att den mår bra!

• ezzy

SNARTLIVERHORN: Vilken berg och dalbana för dig...måste varit jättejobbigt för dig. Men ändå skönt att lille Herkules växer, frodas och mår bra.

• smilla 1

phuu sanrtsilverhorn vilken pärs.... hoppas du kan slappna av å´inte oroa dej sååå mycke... ska du tillbaka snart för ytterligare koll?

• snartliverhorn

Hej igen

Konstigt nog ska jag inte tillbaka till kliniken. Tyckte oxå det var lite konstigt, men eftersom blodet inte var farligt för fostret så skulle jag bara komma tillbaka om det blev värre.

Kram kram!

• ninisen

Hej hej alla!!

Och välkomna alla nya!!

Snartliverhorn:gud vad jobbigt det måste ha varit för er!!! Men vad skönt att allt var bra!!! Har du slutat blöda nu?

Jag lyckades få en VUL-tid iförrgår eftersom jag haft så kraftig värk. Så vi fick se lilla "plutten" med tickande hjärta och allt såg normalt ut för tiden. Phu!! då kanske man kan slappna av lite...
    Läkaren sa att det är många kvinnor som känner som mensverk och stark sådan speciellt tidigt igrav när det händer så mycket och att det kan kännas mer och mer för varje graviditet.

I övrigt så har jag ett svagt illamående hela dagarna värst vid förmiddagen plus att jag blir så obehagligt mätt efter jag ätit är också väldigt trött!!. Dessutom står magen verkligen rakt ut på kvällarna!! Ser verkligen gravid ut då. Måste naturlgtvis springa på toa och kissa titt som tätt!!
    Plus en dunderförkylning som förhoppningsvis börjar släppa taget nu.

Går in i v 9 (8+0) imorgon tiden gåår sååå saaakta...

Ha det bra alla!!

• bamsefan

Tittar bara in och kollar så ni kniper ihop knäna och håller lillpluttarna på plats.Och det verkar ni ju klara bra.Fortsatt lycka till.

• smilla 1

Gick in i v7 i går... (6+0) Glad .... försöker att njuta av livet, semestern coh graviditeten... har bestämt mej för att jag väntar barn INTE missfall!!!!
    på tal om att njuta... ska nog ut i skogen och plocka lite blåbär i dag...paj är ju alltid gott!!!   

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf