• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • Fismamman

Håller tummarna för alla som ska på vul snart.

• Mitt livs lycka

Idag fick jag en liten blödning. Jag gick på toa innan jag skulle gå hem från jobbet och när jag tittade på papperet så såg jag blod. Jag tittar ner i toastolen och ser då att det även där är lite blod. Inte mycket - men det var blod, klarrött blod... Jag ska på mitt första VUL imorgon och nu är jag riktigt nervös -är orolig för att jag ska få ett negativt besked där. Jag vet att en liten blödning inte behöver betyda att jag inte längre är gravid men det gör en ju helt klart lite mer orolig. Jag har inte haft några smärtor i magen men däremot har det känts lite som att jag har håll i högra sidan. Men jag kan ju ingenting göra nu än att vänta på besked imorgon efter VUL:et...

Ni får gärna hålla tummarna för mig så att det går bra imorgon på VUL:et... *nervös och orolig*

• Noi

*håller tummarna som bara den* Tänkte först att det var otrolig dålig tajming, så att du skulle oroa dig extra inför vul:et, men om det nu nödvändigtvis ska blöda så är det kanske snarare tur i oturen att det händer dagen före ett inbokat vul, så att man alldeles säkert får kolla upp det. Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

• kariin

Hej alla nya och gamla!!Har varit bortrest och inte hunnit och kunnat va in här på ett bra tag...
    Lisa:verkligen ledsen för er skull...
    Longing for a little one:hoppas att allt ser bra ut idag på VUL och att du inte bödit nå mer.

Själv har jag varit på VUL i tisdags och allt såg bra ut, embryot var 15 mm och jag såg det pickande hjärtat, kändes SÅÅÅ skönt.

Ha det så bra alla!!!

• snartliverhorn

Hej hej alla!

Nu har man kommit hem från vul och "Herkules" var kvar
    Jag var så nervös inatt. Sov nästan inget på hela natten. Hade kramper i magen. Fick ta mina magmediciner.
    Men till på vul idag fanns där en liten lite en med ett fint tickande hjärta. Han var lite liten men de var ingen fara. Strax över en cm. men allt såg bra ut

Longin for a little one
    Håller tummarna så det knakar i skelettet. Hoppas hoppas allt går bra idag

Kram på er alla

• Mitt livs lycka

Hej allihopa,

tack för att ni höll tummarna! VUL:et såg bra ut - det lilla man såg. Läkaren såg ett foster och något som han uppfattade som ett pulserande hjärta. I och med att jag är så tidigt i graviditeten så är det svårt att ge exakt information just nu men troligtvis är jag i v. 6+4 (7+0 enligt uträkningen här på FL) och jag har fick BF 1 mars 2008 (samma BF som jag fått på uträkningen här på FL).

Tyvärr så blev besöket lite av en besvikelse för mig då läkaren kom in nästan 40 minuter sent och därför var jättestressad. Hann inte prata någonting alls med honom. Kände mig mest bortkommen och förvirrad när jag gick därifrån. Hade svårt att gäldjas efteråt bara för att han var så extremt stressad... Behöver bara smälta det här lite tror jag.

Hur som helst så hann jag slänga ur mig (detta var innan jag fick veta i vilken vecka jag är i): när har de kritiska tolv veckorna passerat? och då sa läkaren så här: de flesta av missfallen beror på fosterlösa graviditeter, alltså där enbart fosterhinna finns men inget foster. Men i och med att vi sett ett foster i dig så är det inte mycket att oroa sig för nu.

Ska försöka suga åt mig av det och tänka på det de dagar man känner sig orolig.

I och med att det är så tidigt i graviditeten så ville han att jag skulle komma på ett uppföljande VUL så att han kan ge mer exakt information kring min graviditet. Så i mitten av augusti (v. 33) ska jag tillbaka och då hoppas jag att han kan säga med säkerhet att det är ett pulserande hjärta han ser!!!

P.S. en del i besvikelsen var nog också att jag såg skärmen väldigt dåligt där jag låg i gynstolen men min sambo sa att han såg små små armar och det pulserande hjärtat... Jag ville också se det... Men på grund av den stressade doktorn så sa hann jag inte säga till förrän han sa åt mig att hoppa ner och klä på mig... Men vi fick iaf en suddig bild med oss hem på det lilla pyret.

Men jag är glad att vi iaf såg ett det fanns ett litet pyre i min mage.

• Noi

Vad skönt, longing! Men trist att läkaren var så stressad att du inte ens fick titta på skärmen. Det var oproffsigt, tycker jag. Visserligen är det ju alltid frågan hur mycket man själv ser. Jag är djupt impad av din man som såg armar så tidigt! Det vi såg i 7+3 kan bäst beskrivas som ett litet luddigt fält som flimrade lite snabbare än resten... Men läkaren sade att det såg ut som det skulle, så...

• Dubbelwe

Hej på er! Jag tror det är dags för mig att joina er.
    Har sökt runt lite efter trådar för oss som plussat nu under försommaren och det var inte så lätt! Men så hittade jag er nu och undrar om jag får vara med? De trådarna som man hittar under "väntar barn" har en helt annan stämning än de jag är van vid från "svårt..." Kanhända för att där finns så många tjugoåringar som plussat när killen viftade med kallingarna, vilket ger ett annat perspektiv på saken att vara gravid..?
    Iallafall. Jag är i slutet av v.8 nu.
    Längtar till mitt första VUL, som blir i slutet av v.11...

• Fismamman

Vad skönt att det såg bra ut för er allihopa. Kariin, snartliverhorn och longing for a little one! Vilken god trend.

Välkommen dubbelwe.

• shoppingfia

hej alla,

jag har också varit bortrest i några dagar.
    Lisa- så tråkigt! Kram

Nu har jag slutat med mina vaggisar. jag gjorde det samma dag som jag åkte i söndags och var av någon anledning helt nervös, sprungit på toaletten ela tiden, ligger nog latent det beteendet, haha.
    Mår oförskämt bra, lite småilla då och då börjar tvivla på att det växer..

Nu skall jag sova en liten stund,

hej så länge

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf