• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • Noi

Usch ja, detta med att må oförskämt bra är sannerligen ett gissel! Jag börjar också tycka att jag mår lite väl bra - direkt efter vul:et kunde jag njuta av det, men nu börjas det igen... Särskilt som maken är bortrest också, så då har jag ingen normalperson att mäta efter. I min värld blir det nu helt normalt att sova tio timmar per natt och äta massor av småmål hela tiden...

• Noi

Jag slutade med vaggisar redan fem dagar efter plusset, och det har gått bra såhär långt.

• Fismamman

Jag har gjort stimulerat fet. Ska hålla på tre veckor efter testdag. Min läkare sa att jag kan köra tills de jag har har tagit slut så det blir nog runt v 11-12.

• Dubbelwe

Jag har haft lite brunaktiga, vattniga "flytningar" så jag blev lite orolig ett tag. Men så läser man överallt att det verkar helt normalt så jag avvaktar och ser över helgen hur det utvecklar sig innan jag kontaktar vården.
    Det bruna i sig skrämmer mig inte så värst mycket men eftersom jag även har lite molvärk till och från så blir det lite läskigare. Molvärk har jag iochförsig haft från och till i sex veckor nu men ni vet, plötsligt sätter man det i samband med ngt så blir det otäckt.

Eftersom jag inte läst igenom hela tråden ännu så frågar jag: Har ni alla gjort era första VUL? Och i vilken vecka?

• Fismamman

Jag gjorde i v 6+4. Tidigt eftersom min doktor skulle på semester. Jag hade också bruna flytningar som skrämde slag på mig. Var helt normalt sa min doktor vid vul. Kan ske när moderkakan växer in i livmoderväggen.

• Dubbelwe

Åhhh, vänta tills slutet av v. 11 känns rätt länge. Får se om jag håller ut.Glad

• Mitt livs lycka

Någon som har svar på dessa frågor ang. könsbestämning?

Är det någon som vet hur tidigt i graviditeten man kan göra könsbestämning?

Hur går könsbestämningen till?

Finns det några risker för barnet med detta?

Kan man göra könsbestämning hos MVC eller är det enbart hos privata kliniker?

Tack på förhand!

• Noi

Brukar inte de som vill ha reda på kön få det i samband med UL i typ vecka 19 - förutsatt att de ser det och är villiga att berätta. Eller menar du mer specifika prover för könsbestämning?

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf