• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • Fismamman

Nej vad tråkigt Lisa. Kramar.

• snartliverhorn

Lisa, fy vad obehagligt. Vilken chock de måste ha varit för dig.

Själv känner jag ingenting längre. Inget illamående, inget ont i brösten, ingen frysande, är inte trött längre, absolut ingenting. Ska på VUL nu på torsdag så man får förbereda sig på det värsta.
    Hoppas att ni andra har det bra

kram kram!

• Solen73

Lisa: Va tråkigt! man anar väl inget ont om man inte har blödit. Nu blev jag nervös, ska på VUL i morgon!
    Lycka till i fortsättningen!!!

• Mitt livs lycka

Lisa: Skickar en varm hälsning!

Nelly: jag ska också på VUL imorgon. Håller tummarna för att det går bra för oss då!!

• ezzy

Vet ni varför man ska gå på VUL så tidigt i graviditeten när man har gått igenom en IVF? Man gör ju inte det förrän långt senare i vanliga fall.

• Noi

Jag har fått förklarat för mig att det är för att man ska kunna "skrivas ut" från kliniken och gå in i vanliga mödravården. Och är det inte lite större risk för utomkveds och sådant? *spekulerar*

• ezzy

Noi: Är inte utomkvedshavandeskap då ägget fäster sig i äggledaren? Men vid IVF placeras ju ägget direkt i livmodern...då kan det väl inte bli utomkveds eller?

• Lisa69

Tack för era hälsningar.

Snartliverhorn: De som hände mig är nog ovanligt, har inte läst om något likande på FL förrut. Vid missfall brukar man få blödning.
    Lycka till med ditt VUL.

• Noi

Ezzy, jo men det kan tydligen knalla iväg åt fel håll:

Provrörsbefruktning (IVF) - Vid denna procedur placeras befruktade ägg (embryon) tillbaka i livmodern med förhoppning om att kvinnan ska bli gravid. Vid denna process kringgår man äggledarna. Det kan verka underligt, men vid IVF finns det trots detta en något förhöjd risk för utomkvedshavandeskap (5 procent). Detta beror på att embryot kan förflytta sig från livmodern och i riktning mot äggledaren och implantera sig där när det förs tillbaka.
    www.fertilitetsguiden.nu/afterTherapy/pregnancyRisks/ectopicPregnancy/index.asp

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf