Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
NOI: nej jag menar inget mer exakt - utan det var det jag menade/undrade.
Jag tror att man måste gå på ett speciellt könsultra ljud. Så har jag uppfattat det, jag funderar på det och jag tror att man måste gå privat. Man gör det efter vecka 20 om jag inte fått fel upplysningar.
longing for a littli one:Där jag bor så kan de kolla könet vid ultra i ca v 19-20, om man ber om det.Då är det en barnmorska som gör det.Det är på vanliga "mödra".
Dubbelwe:Jag gjorde ultra i v8+1.
Här är en till som mår bra, det enda är att jag är hungrig oftare, springer på toa mer och är tröttare än vanligt...
Hmm, konstigt de där med vaggisarna tycker jag. Har ju oxå gjort stimulerat fet, men har ju i och för sig använt dem tre veckor efter testdagen. Min läkare på vul va lite rolig. En man/kille typ i 25 års åldern. Han va snurrig värre..
Jaf ringde mvc igår och fick en inskrivning redan nu på måndag. Trodde jag skulle få vänta länge men så bidde de inte.
Jag mår oxå ganska bra. Drar i magen mycket kvällstid och är och kissar ofta, men illamåendet som jag kände för några veckor sedan är mer eller mindre borta..
Ha en bra dag alla!
Jag använde vaggisar i 6 dagar efter +. GJorde VUL tidigt eftersom min doktor skulle på semester. 6+1. Glad att vi fick det så tidigt eftersom vi annars hade fått vänta till v 11.
Det hade känts som en evighet! :)
Jag gjorde vul i 7+4.
Jag mår illa, en konstant molande illamående.. där fick jag för att jag mådde så prima.. och jag som skall på bröllopsfest idag..escalerar mot kvällen. Är det någon mer än jag som också har svårt att sova? Har pågått några nätter men jag har trott det berott på semester och att vi varit bortresta men jag sover jättedåligt.
Funderar på att börja simma i bassäng, vad tror ni om det? det borde väl vara bra? För jag vill inte jogga, orkar nog inte det heller man flåsar ju så nu.
Mina vaggisar tog slut någon dag efter jag fick mitt +. Numera smörjer jag mig med naturligt progesteron morgon och kväll. Tar en klick i storlek med en ärta.
www.wellwoman-europe.com/acatalog/progesterone.html
Jag har också sovit dåligt under en period. Jag går upp mitt i natten för jag är kissnödig och ibland vaknar jag bara så där och känner mig rätt pigg. Hittills har jag alltid somnat om, men det blir avbrott i nattsömnen.
Mitt luktsinne verkar också ha ändrats! Känner dofter starkare och vissa saker doftar annorlunda än vanligt.
Någon annan som har upplevt det?
Smyger mig försiktigt in på denna tråd.. då vi idag för första gången plussat efter vårt första IVF försök!!! Är världens lyckligaste
))))))))))))))))))))))))))))))
hiho! Välkommen och grattis!