Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Tack förresten Catta för välkomnandet! Lycka till med UL:et!
lillawi
Lillawi:
I och med att vi plussade den 26/6 och både kliniken och min hemortsläkare hade sommarstängt så fick jag den 12/7 komma till min MVC för att göra ett första VUL (gick då in i v. 7).
Den 23/7 fick jag komma tillbaka till MVC för inskrivning och UL.
Den 14/7 fick jag gå på ett uppföljande VUL hos MVC (detta var inget jag behövde för allt såg jättebra ut på inskrivningen men de erbjöd mig detta extra VUL och jag tackade självklart ja! Alla chanser att få se den lill* tar jag! Var då på väg in i v. 13)
Den 20/8 var jag på KS för KUB-test dvs. blodprov + UL.
Den 2/10 ska jag tillbaka till KS för rutin-UL.
Den 22/10 ska jag till MVC igen och då blir det ju UL!
Det är så underbart att få se vårt lilla mirakel. Önskar nästan att jag hade en egen UL-maskin hemma så att jag kunde ligga på kvällarna och titta på vår livliga krabat (h*n har inte legat still för en sekund på de (V)UL som jag gjort de sista gångerna.
14/8 ska det självklart vara för det uppföjande VUL:et...
jag var hos gynläkaren när jag var i v6 ror jag,,,, och då beslutade vi gemensamt att jag inte skulle göra nåt vul.... fick en ny tid och gjorde ett när jag var i v10 (9 +5) var sedan på inskrivning hos bm veckan efter och hade hoppats på att få göra ett till... men nej! ska tillbaka till gynläkaren i morgon och hoppas då att hon går med på att göra ett nytt vul. Annars får jag nog "glatt" vänta till stora ul v18.....
Lillawi: Vår IVF-klinik sommarstängde strax efter vårt plus, så vi gick till min vanliga gyn för att fastställa graviditeten genom VUL i vecka 8. Sedan gjorde vi utskrivnings-VUL på IVF-kliniken i vecka 15, och eftersom vi flyttade utomlands nyligen fick vi rutin-UL redan i vecka 16. Ska antagligen göra ett UL till här i USA, eftersom de inte kunde se riktigt allt så tidigt.
Tack för info allihop!
Vi kommer att få göra första VUL så snart som möjligt efter måndag som är min officiella testdag. Sedan får vi väl se. Jag har en halvkomplicerad bakgrund med upprepade missfall, därefter en frisk graviditet, men sedan ett utomkveds så det är möjligt att det blir något fler innan "stora" UL.
lillawi
då håller jag tummarna för att det ska gå jättebra denna gången!!! det är du väl värd!!!
Håller tummarna för dig lillawi för att det äntligen ska lyckas!!
Hej Alla! Idag är man hemkommen från en helg i Tranås. Varit på bröllop. Först visste jag inte riktigt hur jag skulle bete mig, så jag satt mes ner och kollade på alla andra, sen jäklar....In i baren och beställde två Loka med citron sen var det full fart på dansgolvet
Hat tom träningsvärk idag. Herkules första danslektion... Har fått jätte ont i brösten på senast. Inte så att dom ömmar när man nuddar dom, men de svider och är knallröda hela tiden. Smörjer och smöejer men inget tycks hjälpa. Någon som vet om det finns något som hjälper?