• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • LindizJ

älskade fragglarna!!

Skimra skrev 2007-06-20 10:12:53 följande:
    Fragglarna home.online.no/~groennsl/fragglene/Sen minns jag ju klädseln man hade när man gick på disco på fritidsgården.......trikåbyxor med hällor under fötterna nedstoppat i strumpor, någon sorts collegetröja nedstoppad i byxorna, hängslor och ett brett skärp. Plus krusat hår så klart!Vilken syn! Hahaha! Ja det var ju snyggt då!
  • Cateye

Neeejjjj....Nu är jag totalt förvirrad*skrattar*Kan jag skylle på värmen.
    ACK:Du har rätt..igen..Nu när jag läser dina rader minns jag ju vilken D&D var..Tack för att du uppdaterade mig!

Då är det Ballongen spricker iaf..Ursäkta mitt snurriga tillstånd..

• Rainbow

LindizJ: jag hade en sådan där bläckfisk !!!!!

Cateye: "Ballongen spricker" hade jag nästan glömt....det var väl det där dockhuset som flickan Sara blev liten och lekte i....typ.....

• ACK
    Cateye skrev 2007-07-04 15:32:55 följande:
    Neeejjjj....Nu är jag totalt förvirrad*skrattar*Kan jag skylle på värmen. ACK:Du har rätt..igen..Nu när jag läser dina rader minns jag ju vilken D&D var..Tack för att du uppdaterade mig!Då är det Ballongen spricker iaf..Ursäkta mitt snurriga tillstånd..
    hehe, så är det när man är 70-talist och kollade på tv en hel del.

Kommer även ihåg när kuben var populär... och när ormvarianten kom. Jag fick en blå/vit orm i miniformat och var stolt som fan. Hade den med mig överallt.
  • Ripley76

ja just det, simone som lotsades vara Simon...! den kommar man ju ihåg!

• Ripley76

Jag hade också en blå/vit mini ormkub

Jag lyssnade mycket på radio - Kaj Kindvalls röst hör också 80-talet till. På mina bland band, som jag spelade in från Tracks listan, brukade varje låt avslutas med ett ord från Kaj innan man hann stänga av rec! Man tog ju gamla typ bamse tapes och tapade för hålen på ovansidan så man kunde spela in nytt på dem. Många av dem banden borde man ha kvar någonstans... hm.

En annan favorit var Efter tre med Ulf Elfwing nån som minns...?

• ACK

Upp till 13 minns jag...och den tävlande som skrek till Ulf E "Bappelsin gubbjävel" Skrattande

• Vimset
    ACK skrev 2007-07-04 11:25:50 följande:
    Hoppsan nu rasslar det till i hjärnkontoretKapten ZoomPojken med guldbyxornaPå kurs med KurtJalle Julle och HjuliusVille Valle och ViktorTårtanHajkBarnjournalen
    Kapten Zoom-Galaxer i mina braxer...åh dessa minnen!
Svar på tråden Saker vi minns!