• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Den där Mary
    Den där Mary skrev 2007-07-04 11:07:34 följande:
    Minns när jag var liten på 80 talet när det var barnprogram med nån "farbror" som satt på massa engelsk konfekt, jättestora...Nån som vet var det var?
    Hittade nått på susning.nu:
    Barnprogram från 80-talet, där en programledaren sänder inifrån en godispåse, främst innehållande engelsk konfekt...
  • ACK
    Den där Mary skrev 2007-07-04 11:10:46 följande:
    citat]Minns när jag var liten på 80 talet när det var barnprogram med nån "farbror" som satt på massa engelsk konfekt, jättestora...Nån som vet var det var?Hittade nått på susning.nu:Barnprogram från 80-talet, där en programledaren sänder inifrån en godispåse, främst innehållande engelsk konfekt...
    Hette inte det Lördagsgodis ...... var ett program som hette det i a f
  • Minimum
    ACK skrev 2007-07-04 11:13:28 följande:
    Joo Robert Englund tror jag han hette, som var programledare (Robert hette han i alla fall)
  • Den där Mary
    ACK skrev 2007-07-04 11:13:28 följande:
    Jo, lördagsgodis hette det!!!
  • bigmacoco

Farbror Frippes skafferi, Robban Brobergs robot, allväders-stövlar, moon-boots, nätskor, mm.

• Cateye

ACK: Kan tänkas att det var så den hette...Joooo jag tror att du har rätt. Färgen på planet känns rätt så det var nog den.

Ingen som vet vad den med gungstolarna hette?Kanske finns nåt "arkiv" nånstans o leta i..

Carpe Diem: Ballongen spricker minns jag mycket väl..kommer t o m ihåg melodin till den Också en favvo!

Tänk om de kunde sända lite repriser av dessa svenska barnserier.Vet att "Från A till Ö" har gått på barnkanalen(?)tror jag det var.

• ACK

Hoppsan nu rasslar det till i hjärnkontoret

Kapten Zoom
    Pojken med guldbyxorna
    På kurs med Kurt
    Jalle Julle och Hjulius
    Ville Valle och Viktor
    Tårtan
    Hajk
    Barnjournalen

• Cateye

*nickar instämmande* Ja det här var verkligen en kul tråd.Följer den för varje inlägg som kommer...

Visst fanns det nåt som hette "Mumlan" också..?Med Gösta Ekman och nån mera.Var det Lena hon hette tro?

Svar på tråden Saker vi minns!